PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] Ataki na guildhouse'y


ProC
16-12-09, 22:26
Pomysł zaczerpnięty z innej gry mmo.

Chodzi o to by była możliwość ataków/przejmowania guildhouse'ów innych gildii.
Można pomyśleć nad technicznym rozwiązaniem czy miało by się to odbywać na zasadzie wyzwań czy spontanicznych ataków.
Sama sprawa fizyczna byłaby dość prosta i niezmiernie ciekawa.
Jedna grupa siedzi w zamku - broni go, druga grupa atakuje.
Łucznicy atakują z dystansu, rycerze szturmują wrota, może jakieś machiny oblężnicze/obronne. Tutaj duży wybór narzędzi walki.
Tylko trzeba ustalić czy takie oblężenie można przeprowadzać kiedy się chce i może trwać aż do skutku, czy trzeba rzucić wyzwanie i ustalić czas w jakim musi być zdobyty zamek. Przejęcie możliwe byłoby po zabiciu wszystkich obrońców, poddaniu się ich lub zniszczeniu określonego przedmiotu który byłby w zamku.
Chodzi o to żeby gildie po kilka lat nie siedziały w tych samych (najciekawszych) guildhouse'ach, tylko miały możliwość jego straty/przejęcia.

Pomysł przedstawiłem bardzo pobieżnie, nie wiem czy łapiecie o co mi w ogóle chodzi, nie chciałem się bardziej rozpisywać.

Obles
17-12-09, 22:29
To niestety nie wypali ;)
Na ots'ach których grałem, i na których była podobna możliwa fukcja widziałem, że to się nie sprawdzało...

ProC
20-12-09, 20:30
w jakim sensie nie sprawdziło? napisz coś więcej

Obles
22-12-09, 00:15
No cóż...
Wyobraźmy sobie sytuację:
Jedna gildia atakuję gildię przeciwników.
Koniec.
Jak to koniec?!
Tak to, że w Tibi nie istnieją maszyny oblężnicze, niszczące się mury, zamki; kotły z olejem czy też pułapki na przeciwników.
Więc jak by to wyglądało?
Najprawdopodobniej tak:
-Atakujemy ich GH?
-No nie wiem to nudne ale ok...
(Atak: 10 typków wypowiada wojnę dla innej gildii i co? I idzie pod ich GH i biją się tak samo jak na warach!)
I powiedzmy, że wygrała i co dalej? Wchodzi do ich GH i już jest ich? Wszystkie itemy, które tam zgromadziła przeciwna gildia należą już do niej? A rywale co? Zostali bez niczego? Tak. Gildia się rozpada. End.
Sam widzisz, pomysł jest dobry, ale Tibia jest za prostą grą by wprowadzić do niej coś takiego.

ProC
26-12-09, 22:46
Zgadzam się z tobą. Jednakże ta propozycja jest właśnie po to by ulepszyć grę, wprowadzić nowe możliwości. Każdy problem można rozwiązać.
W moim rozumienie nie byłaby to zwykła walka. Ułatwienie miałaby gildia broniąca. Zapadnie, kolce, strzały z ścian, trucizna, blokady, itp.
Możliwości można wymyślić wiele. Powiedzmy że typowych murów nie można zniszczyć, ale drzwi, blokady mają powiedzmy między 200 - 10 000 punktów wytrzymałości, najpierw trzeba je zniszczyć, żeby dostać się do przeciwników. Ci z kolei strzelali by w tym czasie w napastników, cofali do kolejnych pomieszczeń.
Jeżeli chodzi o przejęcie gildhousu to oczywiste że nie na zasadzie natychmiastowej i z wszystkimi przedmiotami.

Deveon
08-06-10, 00:59
Ja co do pomysłu oblężeń byłbym jak najbardziej za.
Ale to wszystko wymagałoby zmiany sposobu postrzegania samych GH. (a raczej zamków)
1.
Przede wszystkim, nie powinno być opcji ataków na zamek wtedy kiedy my chcemy, a o wyznaczonych porach np. każda sobota godzina 20-21.
2.
Gildia atakująca, w chcąca przejąć prawa do zamku ( mówię tu o sporej wielkości budowlach) miała by za zadanie przejąć/zniszczyć/wynieść poza teren zamku jakiś przedmiot dajmy na to flagę i jeśli mowa o fladze, powinna być za jakimiś wrotami mającymi naprawdę potężną ilość hp, a żeby nie można było zrobić tego "na jana"
3.
Celem posiadania tego właśnie GH nie było by układanie znalezisk na podłodze, a wynikające z niego przywileje, tutaj naprawdę spora ilość możliwości:
- Co dzienny przychód gotówki do gildyjnego banku pochodząca z podatków nałożonych na pobliskie miejscowości (nie koniecznie uzależniona od ilości kupionych od npc przedmiotów ażeby nie utrudniać sprawy.)

- Po uiszczeniu opłaty dostęp do buffujących npc, dających np około godzinne bufy typu +10% do prędkości poruszania się, bicia, czy tymczasowe zwiększenie skill'i/mlvl'a/hp czy many czy poprostu npc znajdujące sie w środku zamku, sprzedające mikstury mające takie właśnie właściwości.
(wbrew pozorom, nie wydaje mi się żeby było to trudne do zrobienia)

- Skoro już mowa o kupnie przedmiotów od npc z zamku tutaj również sporo możliwości:
-TROCHE (10-20%) silniejsze odpowiedniki run defensywnych i ofensywnych czy eliksirów życia/many. (jeśli takie w ogóle w grze występują)
-Teleporty to pobliskich miejscowości czy expowisk. (tylko nie te niebieskie portale, ale teleporty za pośrednictwem rozmowy bo 10 niebieskich kulek obok siebie wygląda beznadziejnie)
-Kamienie czy tego typu przedmioty, które po użyciu teleportują nas przed zamek (przed z tego powodu, ze osoba która zostawiła sobie taki kamień a później jej gildia straciła by zamek, miałby możliwość "włamania się" na jego teren :D)

Oczywiście wszystkie powyższe nie powinny być sprzedawane za bezcen, żeby nie były używane zbyt często, i np teleportacja do zamku z drugiego końca "świata" też powinna odbijać sie na budżecie gracza; np koszt jednego takiego kamienia powinien mniej-więcej dorównywać wartości loota z 2-3 godzinnego polowania wysoko poziomowego (80-100 lvl) gracza

-Dodatkowe addony tylko dla osób które były kiedyś posiadaczami danego zamku. (mowa tu o liderach gildii żeby nie było przesytu)

-Jak już ktoś wcześniej wspomniał możliwość wykonywania dodatkowych pomniejszych zadań od postaci zamieszkujących zamek. Albo jeszcze lepiej, przejęcie zamku, umożliwiało by wejście do niego, a zarazem na przykład kontynuacje jakiegoś zadania rozpoczętego wcześniej.

Jak już mówiłem, możliwości jest sporo potrzebne są tylko chęci.

4.
Sama walka o zamek powinna wyglądać trochę inaczej niż wszystkie wojny w tibii, raz że za śmierć gracz nie powinien tracić xxx poziomów i umiejętności a jakiś drobny (5-15% do następnego poziomu) ułamek doświadczenia, w sumie całość mogłaby wyglądać jak PvP areny na wielu OTS'ach, gracze którzy znaleźli sie na skraju śmierci, wyrzucani byli by poza teren walki, i musieli by poprostu odczekac kilka minut, zanim mogli by wrócić do boju, ew dojść nań z kądś(i tu zdały by sie kamienie teleportujące)

Budowa zamku też powinna w pewnym stopniu ułatwiać jego obrone; bramy które trzeba by zniszczyć, pułapki z kolcami i tym podobne.

Rozpisałem sie jak nigdy :D mam nadzieje że ktoś wyżej usytuowany to przeczyta i wyrazi swoje zdanie na ten temat. Wiem też że to wszystko wymagało by dużego wkładu, ale robiłoby naprawdę niezłe wrażenie.

Thudaron
08-06-10, 01:57
Z tego co pamiętam jeszcze na hunted.pl był taki temat i pomysł się nie przyjął. Nie do końca znam się na tworzeniu otsów itp. ale wydaje mi się że byłoby to po prostu za trudne do zrealizowania.To faktycznie ciekawa propozycja ale wg. mnie nie w Altaronie czy Tibii.