PDA

Zobacz pełną wersję : Urozmaicenie obrażeń żywiołowych


mortans
23-06-14, 16:14
Witam,
ostatnio przyszedł mi do głowy taki pomysł, aby do obrażeń żywiołowych dodać bonusy... już tłumaczę:

Ognień
Do wszystkich obrażeń od ognia dodać szansę na podpalenie (powiedzmy 5% szansy, że przeciwnik się podpali i będzie otrzymywał 1-2% obrażeń bazowych co 2 sek przez 60 sek). Istniała by również możliwość ugaszenia ognia - czarem, potkiem, lub po prostu wiaderkiem z wodą :uśmiech2:.

Lód
Do obrażeń od lodu można dodać 2,5% szansę, że cel zostanie spowolniony na 15sek i 0,5% szansę, że cel zostanie zamrożony na 5 sek - dodanie takiego bonusu do zimna skutkowało by zmniejszeń obrań z tego żywiołu.

Energia
Do wszystkich obrażeń z energii dodać 5% szansę na wywołanie szoku u przeciwnika przez 15 sek, który by dawał efekt upicia.

Ziemia
Do wszystkich obrań z żywiołu ziemi dodać zatrucie (coś na styl podpalenia) lub niech cześć obrażeń zostanie zamieniona na fizyczne (w końcu jak dostaniemy kamieniem to nas raczej fizycznie zaboli... a i tarczą można się przed tym zasłonić).

Mrok
Do wszystkich obrażeń od mroku dodać 5% szansę na obniżenie wszystkich statystyk (skilli) o powiedzmy 5% na 15 sek.

Światłość
Do wszystkich obrażeń od światła dodać 5% szans na oślepienie - obniżona celność o 50% na 15 sek.

Podane wartości są przykładowe - podczas gry wymagałyby testów

Ogólne przemyślenia
Oczywiście nie tylko obrażenia od graczy miały by takie bonusy ale i również potworów, co by mogło znacznie utrudnić grę :oczko:.

Wprowadzenie takich bonusów wymusiło by zamianę obrażeń od żywiołów, np obrażenia od ziemi byłyby największe z racji takiej, że nie wywoływały by żadnych skutków (w przypadku zmiany części obrażeń na fizyczne), obrażenia od zimna były by najmniejsze z racji zamrożenia... resztę żywiołów można dobrać odpowiednio do bonusu.

Oczywiście wszystkim elementalistą można zwiększyć szansę na wywołanie efektu lub wydłużyć czas działania - to już kwestia bilansu.

Natomiast aby jeszcze lepiej wykorzystać ostatnio dodany system wnęk można również wprowadzić kamienie, które dawały by bonusy do efektów.

Co wprowadza taki system do gry ?
Po pierwsze różnorodność, której nigdy za wiele... oraz podczas wypadów na polowania gra wymagała by od nas lepszego doboru run a może nawet zmuszała to zabrania nie tylko jednego rodzaju run ?

tomakeo
23-06-14, 16:17
Podoba mi się!

carlcoxxx
23-06-14, 16:28
Generalnie: propozycji i pomysłów nigdy nie za wiele ALE musiałoby to być bardzo ostrożnie przemyślane i przetestowane. Ponadto, niektóre efekty znacząco ograniczyłyby możliwość solo expa. Dlatego, używanie "specjalnych ataków" bądź swoistych "krytyków" przez moby należałoby ograniczyć do grupy najmocniejszych stworzeń.

Jest to bardzo ciekawa propozycja ale wymaga dobrego ~balansu~ który nie byłby tak łatwy do osiągnięcia:uśmiech:

Madius
23-06-14, 16:32
Pomysł dobry, jednak wymaga dużego dopracowania oraz wielu godzin testów. :uśmiech: Więcej takich.

Mcree
23-06-14, 16:32
Jestem na tak, ale widzę pewną niedoskonałość.
Mieczyk czarujemy na ogień, dotykamy mobka i lecim dalej przez respa, w ten sposób 10 lvl woj awansuje na 40 w jeden dzień na Czerwiach w Beka (czy tam dowolny resp gdzie mobków jest dużo, abitańce itp) :oczko:

cewix
23-06-14, 16:41
No co ty hordan, doczytaj najpierw :|

hulton
23-06-14, 16:53
Świetne!
Jestem za.

carlcoxxx
23-06-14, 16:57
@Mcree

Z całą pewnością miłościwie nam panująca administracja nie pozwoli na takie uchybienie :oczko:

mikeleplacido
23-06-14, 20:15
lub niech cześć obrażeń zostanie zamieniona na fizyczne (w końcu jak dostaniemy kamieniem to nas raczej fizycznie zaboli...

I tu pojawia się problem. Mag nie zada praktycznie jakichkolwiek obrażeń, jeśli będą one zamienione na fizyczne.

Do wszystkich obrażeń od światła dodać 5% szans na oślepienie - obniżona celność o 50% na 15 sek.


a i tarczą można się przed tym zasłonić

Tym razem sytuacja się zmienia. Nie wiem czy w ogóle da się nie trafić różdżką, więc w tym przypadku zaatakowanie maga tymże żywiołem nie dałoby efektów. Z kolei przed atakiem z różdżki nie da się obronić tarczą.

Oczywiście nie tylko obrażenia od graczy miały by takie bonusy ale i również potworów

Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale wybierając się na każdy resp musielibyśmy strasznie uważać i znacznie łatwiej byłoby paść (np. od mocnych mobów po spowolnieniu). Ale jeśli o to chodziło... :)

PS. Co do testów… Chętnie bym spróbował.

mortans
24-06-14, 16:03
Wiem, że to by była duża zmiana w grze... i wymagała dużo testów a wynik końcowy nie musiałby się zgadzać z tym co opisałem... Jednak chciałbym dowiedzieć się co myśli o tym administracja.

Altrel
25-06-14, 18:23
Pomysł ciekawy, rozważymy go. Myślę, że zamrożenie jednak nie będzie miało racji bytu, 5 sekundowe zamrożenie maga, przez silniejszego przeciwnika, zakończyłoby się prawie zawsze tragicznie.

RubSon
25-06-14, 20:54
Pomysł jak najbardziej godny uwagi... :) Najbardziej podoba mi się podpalenie u dmg z ognia. Kojarzy mi się to z DOT (Damage Over Time). :) Tak więc jak najbardziej za!

Pozdrawiam,
RubSon