PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] Szczegóły mapy..


Veliothe
07-06-11, 14:26
Jest to nawiązanie do tematu https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=1411 jednak zakładam nowy temat w innym dziale bo jest to moja propozycja ; )

Proponuję trochę urozmaicić mapkę a nie na masę walić kupę potworów żeby między drzewami ciężko było się przecisnąć bo za chwile otacza nas masa lisów, pająków i borsuków...

Np droga na Raindar... Jest taka prosta ze rzygać się chce.. Po drodze mijamy jedynie maleńki kanion... Faktycznie klimatycznie...

Dlaczego droga ta nie wygląda tak, ze między ów miastem a Neolitem znajduje się olbrzymi LAS.. ciemny, mroczny i groźny przez który wiedzie maleńka ścieżynka a przed nim postawiony jest znak "podróżniku strzeż się"... W ów lesie spotkać można licznych mieszkańców... Pająki, i nawet jednego czy dwa GSy czyhające na "smakowity kąsek".. Gdzieś nieopodal znajdujemy rannego npc postrzelonego przez leśne elfy który ostrzega nas przed nimi. (można dać mu miksturę uzdrowienia co zaowocuje małym expem).

Las naprawdę powinien być LASEM... Wielkie drzewa, ciemne grafiki... A przede wszystkim mnóstwo szczegółów !!

Oczywiście zrobić można między Raindarem a Neolitem inną drogę.. Wiodącą naokoło.. Przez zniszczony most nad wielka rzeką gdzie czeka na nas kilku rabusiów i orków.. przede wszystkim drogę o wiele dłuższą. Chcesz iść na skróty? zmierz się z potworami...

Lasy Altaronu wyglądają tak: to tu drzewko rośnie to tam drzewko rośnie.. to tu lisek nam wyjdzie to tam krzaczek posadzony a naokoło mooorze trawy i ścieżka..

Dam tutaj kilka grafik wg mnie jak powinna wyglądać mapa:


http://img35.imageshack.us/img35/9967/las1.png (http://imageshack.us/photo/my-images/35/las1.png/)

http://img710.imageshack.us/img710/5485/las2.png (http://imageshack.us/photo/my-images/710/las2.png/)

http://img804.imageshack.us/img804/1512/grafa1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/804/grafa1.jpg/)

http://img19.imageshack.us/img19/82/grafa2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/19/grafa2.jpg/)

http://img193.imageshack.us/img193/4694/grafa3z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/grafa3z.jpg/)

http://img534.imageshack.us/img534/5741/grafa4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/grafa4.jpg/)

I uważacie, ze potrzeba tutaj tysięcy mobów zawalających nam drogę przejścia?.. Nie sądzę. Nic nie tworzy tak klimatu jak szczegółowość terenów po jakich się poruszamy.


EDIT:

I zróbcie coś z tym depo Neolit ;( BŁAGAM !!! ten paskudny, żółty kolor podłogi przyprawia mnie o mdłości...

Tron
07-06-11, 14:36
Bardzo ładne grafiki, sam kiedyś robiłem podobne i nawet, nawet mi to wychodziło, twoje faktycznie wyglądają jak las. Masz 100% racji. Północ od Neolith'u to jakąś pustynia trawy, ze zrobioną ścieżką. Chociaż nie wymagajmy od administracji cudów, także silnik gry ma jakieś ograniczenia.

PS. Sam je robiłeś/łaś? Jeśli tak, to w jakim programie ;)

@edit: Twój las, plus mój pomysł z porami dnia = super! (link w sygnaturze)

Veliothe
07-06-11, 14:40
Bardzo ładne grafiki, sam kiedyś robiłem podobne i nawet, nawet mi to wychodziło, twoje faktycznie wyglądają jak las. Masz 100% racji. Północ od Neolith'u to jakąś pustynia trawy, ze zrobioną ścieżką. Chociaż nie wymagajmy od administracji cudów, także silnik gry ma jakieś ograniczenia.

PS. Sam je robiłeś? Jeśli tak, to w jakim programie ;)

@edit: Twój las, plus mój pomysł z porami dnia = super! (link w sygnaturze)

Przykro mi ale grafiki nie należą do moich ;P porobiłem jedynie screeny z mapy google pewnego OTSa na którym grałem dłuuugi czas.

Kosiara
07-06-11, 15:03
1 mała wada - bitmapy na których opiera sie mapowanie są cholernie pamięciożerne. Co poniektórym muli JUŻ. Po dodaniu szczegółów to już w ogóle..

Veliothe
07-06-11, 15:13
Dla porównania dam kilka screenów z wyprawy do wiedźmy mieszkającej w lesie ;) droga była naprawdę emocjonująca i pełna wrażen... Oto ona:

http://img835.imageshack.us/img835/5238/alta1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/alta1.jpg/)

Przedzierając się przez długie i kręte ścieżki lasu Neolitu oraz po uciążliwej walce z lisem nagle zobaczyłem...

http://img21.imageshack.us/img21/4339/alta2q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/21/alta2q.jpg/)

nic nowego...

http://img96.imageshack.us/img96/2615/alta3.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/alta3.jpg/)

Ale Ale proszę proszę Pojawił się mym oczom strumyk i kładeczka dzięki którym mogłem zmoczyć obolałe stopy i obmyć ręce po walce z lisem..

http://img534.imageshack.us/img534/711/alta4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/alta4.jpg/)

Po drodze do wiedźmy mogłem nacieszyć oczy pięknym widokiem górskich rozpadlin..

http://img34.imageshack.us/img34/4756/alta5.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/34/alta5.jpg/)

Po dotarciu na miejsce spaliłem wszystkie książki z dzieciństwa o Jasiu i Małgosi... Było w nich bowiem napisane ohydne kłamstwo, że wiedźma mieszkała w straszliwym lesie... Zresztą sami to oceńcie.

Howking
07-06-11, 15:41
1 mała wada - bitmapy na których opiera sie mapowanie są cholernie pamięciożerne. Co poniektórym muli JUŻ. Po dodaniu szczegółów to już w ogóle..

Co nie znaczy, że reszta musi tracić z powodu tych kilku osób, którym muli. Mapa jest pusta, zero ciekawych detali, lasów, tylko ścieżki i trawa, coś jak wielka łąka z kilkoma ścianami i miastem.

Veliothe
07-06-11, 15:59
Jeżeli Wam tibia muli to przydało by się kompa wymienić.

Dokładnie ; D Panowie mamy 21 wiek...Nie takie gry są produkowane a producenci nie patrzą kto jakie ma kompy... Czy komuś będzie mulić czy nie...

Tron
07-06-11, 16:01
Nie mogę się doczekać aktualizacji i co nowego zostanie wprowadzone, chociaż nie spodziewam się rewolucji, to może czymś nas zaskoczą. Chociaż będą musieli się bardzo(!) postarać. A wszystkich na pewno nie udobruchają ;)

@up/up2: Czasami to nie wina komputera tylko łącza internetowego, raczej nie produkują już komputerów które nie "udźwigną" Tibi

Slythia
07-06-11, 16:11
Własnie dlatego mówię że powinni wymienić bo mają kompy chyba z czasów jak Tibia była na pierwszych miejscach w rankingach MMO

Rozumiem, że im kupisz?

Veliothe
07-06-11, 16:48
Rozumiem, że im kupisz?

No bez przesady... Tibia nie ma jakichs super power evul wymagan zeby trzeba bylo kupowac kompy warte tygodniówki Billa Gatesa. A urozmaicenie mapy do takiego stopnia napewno przyciagneloby kolejnych graczy z kompami o mocy trzech lokomotyw ktore są w stanie pociągnąć wagon jakim jest Tibia ;)

Poza tym takie screeny z mapy to naprawde swietna reklama dla servera.

Kosiek
07-06-11, 18:54
No bez przesady... Tibia nie ma jakichs super power evul wymagan zeby trzeba bylo kupowac kompy warte tygodniówki Billa Gatesa.

Zdziwiłbyś się... Mam notebooka Samsunga na i3-380M i 3GB RAM, Windows 7 HP i klient robi 40 FPS... Tibia naprawdę potrafi być zasobożerna i czasem dość mocno angażuje kartę graficzną: powodem jest pewnie brak optymalizacji kodu silnika DX9...

!Aadie.
07-06-11, 18:56
szczerze? po starcie altaronu BARDZO się zawiodłem. pytacie dlaczego? a dlatego, że myślałem, że mapa będzie o wiele bardziej klimatyczna, tereny własne, pomysłowe, więcej różnych/własnych potworków.. 3 lata zapowiadaliście świetną mapę, a jest raptem 1 dosyć duże miasto (Neolith), mini wysepka dla szlatchty (Ankardia), a pozatym? wydawało mi się, że przy starcie mapa będzie większa od real, w każdym mieście przeróżni npc, questy, wyzwania.. niestety nie doczekałem się.

a wy co o tym myślicie?

Veliothe
07-06-11, 19:04
szczerze? po starcie altaronu BARDZO się zawiodłem. pytacie dlaczego? a dlatego, że myślałem, że mapa będzie o wiele bardziej klimatyczna, tereny własne, pomysłowe, więcej różnych/własnych potworków.. 3 lata zapowiadaliście świetną mapę, a jest raptem 1 dosyć duże miasto (Neolith), mini wysepka dla szlatchty (Ankardia), a pozatym? wydawało mi się, że przy starcie mapa będzie większa od real, w każdym mieście przeróżni npc, questy, wyzwania.. niestety nie doczekałem się.

a wy co o tym myślicie?

Wg mnie nie warto płakać nad rozlanym mlekiem i krytykować ich. Zrobili sporo biorąc pod uwagę, ze to też ludzie ktorzy mają swoje potrzeby i zycie prywatne.. przeciez nie muszą siedzieć całymi dniami i nocami na kompie zeby zrobic wszystkim dobrze na servie zaniedbująć najbliższych ;p

Miejmy nadzieję, ze błędy poprawia, rozbuduja mapę ale za naszą prośbą a nie ciągłym narzekaniem i krytyką : )

Noo a teraz brać się za mape! :D

Tron
07-06-11, 19:05
Zdziwiłbyś się... Mam notebooka Samsunga na i3-380M i 3GB RAM, Windows 7 HP i klient robi 40 FPS...

Pewnie Neostrada 512 kb/s z kilkoma komputerami w domu ;)

szczerze? po starcie altaronu BARDZO się zawiodłem. pytacie dlaczego? a dlatego, że myślałem, że mapa będzie o wiele bardziej klimatyczna, tereny własne, pomysłowe, więcej różnych/własnych potworków.. 3 lata zapowiadaliście świetną mapę, a jest raptem 1 dosyć duże miasto (Neolith), mini wysepka dla szlatchty (Ankardia), a pozatym? wydawało mi się, że przy starcie mapa będzie większa od real, w każdym mieście przeróżni npc, questy, wyzwania.. niestety nie doczekałem się.

a wy co o tym myślicie?

Myślę że... masz rację. Może nie w 100% bo wszystkie grafiki uzbrojenia zostały zmienione, także dużo potworków dostało w prezencie nowy wygląd, nie mówiąc już o nowych potworkach. Do czego się można przyczepić? Do tego co powiedziałeś. wielkości miasta Ankardia, czyli terenów Szlacheckich. Serwer oferuje naprawdę mało dogodności dla Szlachciców pod tym względem, bo ta wyspa to kropka na mapie. Myślę że twórcy nie spodziewali się takiej ilości graczy na starcie, ale się przeliczyli. Także myślałem że Altaron to będzie trudny serwer, dla RPG-owców, a tu co? 100 poziom w niecałe 2 miesiące. Już to gdzieś mówiłem, ale przydała by się nowa krew w ekipie, zawsze to przyspieszy pracę. Sama Slythia robi za dwóch - zajmuje się zadaniami jak i sprzątaniem forum. Coś dużo jak na jedną osobę, co nie?

PS. Wiem że na mapie istnieje mnóstwo nowych terenów tylko nie zostały one udostępnione graczom, czyli domyślam się że przy najbliższym update zostaną one otworzone.

Tomek119
07-06-11, 19:05
Częściowo popieram Kmina, choć go nie lubię :D 1 mini miasto dla szlahty to troszkę mało :/ sam zwiedziłem sporą część (tak myślę) i wiele do odkrywania w ankardii mi nie pozostało ;D
A co do Neolithu to jest on spory :] Tylko co nam po wielkości, jeżeli ta przestrzeń jest w dużej części pusta ? ^^

Kosiek
07-06-11, 19:11
Pewnie Neostrada 512 kb/s z kilkoma komputerami w domu ;)
2 kompy, Dialnet 10Mbps... Naprawdę klient Tibii potrafi zużywać dużo zasobów. ;P Popatrzcie sobie czasem na użycie procesora CPU i GPU. ;)

Slythia
07-06-11, 19:16
2 kompy, Dialnet 10Mbps... Naprawdę klient Tibii potrafi zużywać dużo zasobów. ;P Popatrzcie sobie czasem na użycie procesora CPU i GPU. ;)

Ogranicz fpsy i będzie okej.

Lord Darkei
08-06-11, 11:31
Racja!!! las powinien wyglądać jak las a nie jak polana z kilkoma drzewkami, kolejna rzecz która jest śmieszna w tibijskim lesie jak i w altarońskim to drzewa które są wielkości naszej postaci:o drzewo powinno być o wiele większe od postaci którą się poruszamy, pod drzewami mogły by leżeć liście, patyki, kasztany, szyszki czy żołędzie i to już by dodało pięknego klimatu gry, a żeby klimat był lepszy to trzeba sprawić żeby ten las tętnił życiem po lesie by mogły biegać nowe potworki takie jak: jeleń (można by było poprawić wygląd rogacza) ryś, dzik, węże i ich jakieś nowe rodzaje, ptactwo ( orzeł, sokół, kruk, sowa albo jakieś swoje przerośnięte groźne ptaki) robactwo (żuki, wije, gąsienice, przerośnięte komary, ważki... itp) lub jakieś potwory które wam się narodzą w wyobraźni) a jeśli nie macie czasu na robienie takiego czegoś to zatrudnijcie grafików i maperów, mogliście Shitake zatrudnić dobry grafik to nie chcieliście.
Ja i moje pomysły + grafik + maper = klimatyczna gra
Będzie klimat gry, to będzie więcej ludzi online

Kosiara
08-06-11, 11:55
Ta, właśnie wymieniłem kompa. I tak tnie i tak? Reason? Mam wiele innych, często dużo ważniejszych aplikacji które MUSZĄ BYĆ włączone podczas gry. A swoje żrą. Czego byś nie miał i tak będzie ciąć i tak. I jak Kosiek zauważył - optymalizacja tej gry jest na poziomie roku 2k..

Bez bzdur typu wyłącz, zoptymalizuj prace kompa itp bo to każdy ogarnięty na dzień dobry po formacie robi. Po prostu bitmapy są przestarzałe i taka prawda.

@down

Bagna pro, przyznaje. Szkoda, że fps tam spada okrutnie..

Obles
08-06-11, 11:59
Zgodzę się, że las i kilka terenów można by urozmaicić, ale na to trzeba naprawdę dużo czasu. Wg. mnie błędem jest to, że ciągle przyrównujecie Altaron do T**i. Pamiętajmy, że Cip robi tą grę od 14? lat. Ich sztab jest liczny, mają masę pomocników i to jest ich normalna praca, więc dobrze zauważacie, że twórcy Altaronu robią wszystko dla własnej satysfakcji. Reasumując krytyka krytyką ale nie wymagajcie mapy większej niż jest w T. i urozmaiconej na każdym skrawku.
Hmy... mogę Wam też powiedzieć, że niektóre tereny, które były dostępne na TS a teraz nie są na prawdę zadziwiają oryginalnością i wykonaniem - są bardzo klimatyczne. Co więcej nie powiecie chyba, że na bagnach (tam gdzie są GS'y) mapa jest źle wykonana. A minotaury na Anakrdii? Zrujnowany Klasztor? Raindar?
A co do Statusu Szlacheckiego, czy na prawdę chcecie, by zrobiła się taka przepaść jak w Tibi? Wątpię.

Kosky
08-06-11, 21:45
jak przedmówca jestem zdania, ze raindar, bagna są wykonane świetnie+ ankardia tez niczego sobie. bardzo natomiast spodobal mi sie klimat wysp nowych, kiedy tylko zacząłem grę. to samo Neolith- genialne rozmieszczenie zabudowań w miescie, jedynie targowisko wydaje mi się trochę za małe-mogloby byc kilka straganow wiecej, 1 npc sprzedający ziemniaki i pomidory, inny ryby wszelakiej masci, jeszcze inny kolejne warzywa a następny owoce. pozniej rozni npc z firanami, zasłonami. kazdy krzyczący cos o swych towarach i je zachwalający:) co do drzew- polecam zapoznanie się z grafikami drzew z Zezenii- tam niektore choinki niezle sie prezentuja, przede wszystkim dlatego, ze są duze ! :D projekt Altaron to najciekawszy jaki w ostatnich kilku latach mialem okazje oglądać, gdy tylko się rozwinie, zacznie się dodawanie nowych opcji, miast etc. Świetnym projektem jest tez Phobos-ten niestety podobnie jak Altaron jest w trakcie powstawania juz od paru lat :< załapalem sie jakies 2 lata temu na TS i głównie spodobalo mi sie bardzo rozbudowane eq:
1. mozna bylo miec nawet 2 miecze w rękach
2. była tak jakby "druga strona" z eq- procz klasycznego, przelaczalo sie na drugą zakładkę (a'la diablo 2) i mozna bylo zalozyc nagolenniki, rekawice (z tego co pamietam), 2 pierscienie

Tron
08-06-11, 21:58
Ta, właśnie wymieniłem kompa. I tak tnie i tak? Reason? Mam wiele innych, często dużo ważniejszych aplikacji które MUSZĄ BYĆ włączone podczas gry. A swoje żrą. Czego byś nie miał i tak będzie ciąć i tak. I jak Kosiek zauważył - optymalizacja tej gry jest na poziomie roku 2k..

Bez bzdur typu wyłącz, zoptymalizuj prace kompa itp bo to każdy ogarnięty na dzień dobry po formacie robi. Po prostu bitmapy są przestarzałe i taka prawda.

A co to za komputer? Nie wiem skąd wy to macie, ja w takie gry słabe jak Tibia gram na 8 letnim komputerze! A aplikacji mam dużo uruchomionych. Nie wiem naprawdę co to macie za złomy, ale w to się po prostu nie da wierzyć! Na moim Inter Core 2.00GHz z 2GB ramu Tibia się NIGDY nie zacięła, a pełno na tym kompie syfu, wirusów (komputer jest używany głównie do ściągań plików i granie w takie gierki jak Tibia). Znając Polskę to wina waszych łączy internetowych, prawdopodobnie 512 kb/s Neostrada z 400 pingiem.

@Obles: Tak wolałbym żeby była taka przepaść pomiędzy Szlachcicem a zwykłym graczem. Posiadanie tytuł Szlachcica zobowiązuje, i kupując coś chce mieć pewność że coś zyskuję, naprawdę(!) coś zyskuję, a nie kilka małych udogodnień jak większa lista VIP albo happy hour. Poza tym, Szlachcic nie kosztuje 60 zł jak na RL. Głupi czar na szybkość jest dostępny dla wszystkich.

@Kosky: GENIALNY pomysł z dwoma mieczami w rękach!
@down: No ktoś się tutaj na tym zna!

Kosiek
08-06-11, 22:11
I jak Kosiek zauważył - optymalizacja tej gry jest na poziomie roku 2k..
Klienta, Eskterminator, klienta... Wszystkie wonty do CipSoftu za to, że DX9 jest spaprane w Tibii, po prostu. Zrobili 3 tryby graficzne, Bóg jeden wie po co, wszystkie się wczytują w trakcie gry i żaden nie jest porządnie zrobiony.
Znając Polskę to wina waszych łączy internetowych, prawdopodobnie 512 kb/s Neostrada z 400 pingiem.
Fajnie, że chciałeś zaszpanować wiedzą z dziedziny informatyki, ale klient Tibii do stabilnej rozgrywki (odbieranie-wysyłanie pakietów) potrzebuje łącza OKOŁO 128kbps, zakładając że włączona jest tylko Tibia, a łącze nie jest radiowe. Także fail. =]

NoweJery
16-06-11, 18:18
przydało by się trochę nowej mapki, może jakieś nowe miasto. ale bez przesady. fakt- przydało by się zrobić większe drzewa, bo te co są to są na prawdę żałosne. dobrze by było zrobić coś jeszcze więcej z fabułą. może nawet wielki władca Altaronu powróci :p

Shinra
26-06-11, 17:25
mapa jest dobra nie ma potrzeby robic szczegołowej mi np nie chce sie lazic miedzy tymi drzewami

Zamaskowany
26-06-11, 22:17
Zgadzam sie z Veliothe lepiej to wszystko wyglada kiedy na mapie jest duzo szczegolow i bojna flora ..! :rolleyes:



Chciałbym tez dodac ze poniekat jestem mapperem i tez potrafie cos takiego zrobic a nawet wiecej :)


Jak by cos jestem do dyspozycji ;)

Stros
27-06-11, 00:14
Małe symboliczne drzewa zapewniają przejrzystość gry.
Wolę coś takiego niż duże graficzne obrazy przesłaniające mapę.

Bobo^
27-06-11, 01:26
Co do 5 screena w 1 poście to wiem ze to już kiedyś gdzieś widziałem nie jestem pewnie czy to nie jest na jednym z ots'ow a jeśli tak to wiem z jakiego ale nazwy nie podam ;p

@@: co do tematy:
no cuż Mapa nie do końa ciekawa ale mi się podoba nie musi być perfekcyjna :)

Caveki
01-07-11, 18:11
Co do wielkosci mapy. Chyba logiczne, ze poki co nie jest ogromna? Co by dodawali w updatach gdyby odrazu zrobili cala mape. Server jest mlody, na poczatku tibii, tez nie byla ogromna mapa. Gdy ja zaczynalem grac nie bylo yalahar, svargrond, tiquandy itp. Tu tez pewnie dodadza inne mapy ale dajcie im czas. Co do szczegolow, tak mowicie, ze by wam to poprawilo klimat rpg, a i tak przejdziecie trzy razy popatrzycie na to, a potem i tak dacie map clicka bo bedziecie sie spieszyc na expa...

Myxir
01-07-11, 20:54
Alkoholiku mówisz że w 2 miesiące 100 lv to za szybko, wiesz że na real gracz o nicku Nigoshi w 15 dni wbił 100lv?

Mówicie że Tibia jest zasobożerna zmniejszcie sobie fps do 100, ustawcie open GL, zainstalujcie najnowsze sterowniki i nawet na tak detalicznych mapach nie będzie się cieło.

Darkmagican
02-07-11, 05:32
Moim zdaniem szczgóły są niepotrzebne, nie jest to zajebista mapa jak była na Eternal KingDoms ;) ale ma też swoje dobre strony, jest dosyć duża, co najważniejsze nie wygląda na robioną 100% auto borderem.

dedereq
02-07-11, 07:26
Poniekąd Altaron jest Tibią, ale jest to gra z fabułą... jak wszyscy dobrze wiemy, jest tu rozpoczęty wątek walki z Abitańczykami... Czy nie można zrobić wyspy z nimi? coś w stylu jak Ankardia - port, kilka sklepów i wyjście na miejscówki z expem... oczywiście expiłoby się na Abitańczykach (można dodać kilka rodzajów tegopotworka więcej) . Co do powiększenia mapy - przydałoby się. Nie jestem pewny który gracz wysunął tę propozycję, ale jestem za ZROBIENIEM ARENY DO WALK Z INNYMI GILDIAMI!! Dodałoby to ciekawego elementu w grze.