PDA

Zobacz pełną wersję : Instancje - drużynowy system PvE dla każdego.


mpdudu
23-11-15, 01:37
INSTANCJE

WSTĘP

W rozbudowanym świecie Altaronu możemy podróżować przez tysiące segmentów niezbadanych terenów, napotkać hordy przeciwników, wykonać dziesiątki złożonych zadań i zdobyć wiele zróżnicowanych przedmiotów.

Jednakże przez większość naszej przygody podróżujemy sami. O sensownej, dostarczającej wrażeń wyprawie w towarzystwie innych graczy, znajomych lub gildii możemy zapomnieć na początku naszej przygody z grą. A gdy już jesteśmy wystarczająco silni, to mamy za sobą setki godzin spędzonych samotnie na monotonnym zdobywaniu doświadczenia i rozwijaniu postaci.

Obecnie dostępne w grze bossy pojawiają się losowo. Sprawia to, że wyprawy odbywają się spontanicznie i najczęściej zaangażowani są w nie wysokopoziomowi gracze z czołowych gildii serwera. W międzyczasie większość graczy nie uczestniczy wcale w walkach drużynowych i niejednokrotnie nie ma nawet takiej możliwości. Bywa również, że miejsca występowania mocnych potworów są zajęte przez innych wysokopoziomowych graczy.

Niniejszy pomysł zakłada wprowadzenie do gry instancji opartych o system walk drużynowych. Największym jego atutem jest to, iż jest przeznaczony dla graczy praktycznie każdego poziomu! Daje możliwość skompletowania drużyny i wspólnego wyruszenia wgłąb niezbadanych terenów by stawić czoła groźnym, elitarnym potworom, których truchła poprowadzą nas do finalnego przeciwnika (lub przeciwników! - instancje wieloetapowe). Z pokonanych po drodze elitarnych potworów i bossów wypadałyby ciekawe przedmioty z danego zakresu poziomowego, odpowiadającego instancji.

Kolejne instancje byłyby dostępne wraz ze zdobywaniem poziomu.

System wspiera różnorodność klas w świecie Altaronu. Powoduje zapotrzebowanie na każdą klasę, w tym tanków i healerów.

ZAŁOŻENIA

SKŁAD DRUŻYNY

Możliwość stworzenia mniejszej lub większej drużyny.

[3-OSOBOWA] TANK, HEALER/DPS, DPS


[5-OSOBOWA] TANK*, HEALER**, 3 x DPS***


* postać blokująca
** postać lecząca
*** postać zadająca obrażenia

Odbywałoby się to poprzez rejestrację drużyny u NPC organizującego instancję. Ograniczenie poziomowe według systemu exp-share.

Podczas rozmowy z NPC członkowie drużyny potwierdzają chęć udziału w instancji, a następnie są przenoszeni do przedsionka instancji. W przedsionku gracze mogą przygotować się do walki by następnie rozpocząć przygodę.

Zakończenie instancji (zabicie bossa) oznacza możliwość teleportowania się do miasta poprzez portal stworzony przez NPC znajdującego się na końcu instancji lub poprzez odlot na smoku.

Po zakończeniu instancji lub upływie danego czasu (w przypadku nie pokonania bossa lub rozpadu drużyny) drużyna automatycznie jest wyrejestrowywana dając graczom możliwość ponownej rejestracji.

Śmierć oznacza:
- opuszczenie instancji bez możliwości powrotu,
LUB
- przeniesienie do świątyni i możliwość powrotu,

LIMIT instancji to 3/dzień. Dla posiadaczy SS 5/dzień.

WYGLĄD INSTANCJI

Wszystko zależy od osoby odpowiedzialnej za mapy. Przykładowymi instancjami mogą być:

[20-30lvl] Nory Czerwi
[26-40lvl] Góra Trolli
[33-50lvl] Smocza Jama
[60-90lvl] Gniazdo Pająków
[100-150lvl] Legowisko Czarnego Smoka... itd.

Rozmiar instancji powinien być odpowiednio proporcjonalny do potrzebnego czasu by ją ukończyć. Mogą to być instancje krótkie (np. 20-minutowe) lub długie i wielopoziomowe (np. 60-minutowe)

Ze względu na możliwość udziału w jednym typie instancji wielu drużyn należałoby zduplikować każdą instancję dwu-/trzykrotnie i stworzyć system wykrywający która instancja jest zajęta, tak by kolejna rejestrująca się na daną instancję drużyna otrzymała własną... W przypadku braku wolnych instancji NPC informowałby o tym graczy.

LUB

Stworzyć jedną instancję znajdującą się na danym respawnie, która po przekroczeniu jej progu przez zarejestrowaną drużynę zamyka się.
Dostęp do instancji mógłby być licytowany na aukcji (kapitan drużyny, który zapłaci najwięcej dostaje możliwość udziału wraz ze swoją drużyną)

PRZECIWNICY

Elitarne potwory (czerwone kółka na zdjęciu niżej) poprzedzające bossa byłyby odpowiednikami zwykłych potworów ze świata lecz mocniejszych w celu stworzenia wyzwania.
Poziom przeciwników mógłby być dobierany na podstawie średniego poziomu drużyny. Obrażenia i ich zdrowie to kwestia przeliczników.

PRZEDMIOTY

Elitarne potwory zostawiałyby więcej złota, składników itp. niż ich zwykli odpowiednicy w świecie. Każdy boss wyrzucałby unikalne dla siebie przedmioty z unikalną nazwą. Analogicznie dla instancji [20-30lvl] byłyby to przedmioty z unikalnymi bonusami, jednak nie wykraczające statystykami ponad 30 poziom. Na końcu instancji znajdowałaby się nagroda z ciekawymi przedmiotami (nie koniecznie ekwipunkiem)!

http://iv.pl/images/29746528231343334514.jpg (http://iv.pl/)



Przedstawiony system daje każdemu graczowi możliwość uczestnictwa w instancji i walki z bossem, nawet codziennie, co daje niesamowitą frajdę w towarzystwie znajomych!

Nałożone limity na instancje sprawiłyby iż system będzie jedynie dodatkiem do tymczasowej gry i nie zastąpi klasycznego systemu zdobywania doświadczenia i przedmiotów.

Dodatkową możliwością jest stworzenie systemu aur/buffów unikalnych dla każdej klasy.

Rozbudowanie systemu craftingu sprawiłoby, iż monotonne zdobywanie doświadczenia wzbogacone by było pozyskiwaniem różnorakich składników, które następnie posłużą do ulepszania przedmiotów zdobytych w instancjach lub podczas zwykłego expienia.

System znany jest z wielu gier MMORPG.




NPC odpowiedzialny za dungeony dawałby expa i losowo pare pn za:
- przejście dungeona
- przejście 10, 50, 100 dungeonów
- odkrycie i ukończenie wszystkich dungeonów na mapie
Mógłby też dawać outfit Eksploratora za wykonanie np. 500 dungeonów.
Plusy takiego rozwiązania to:
- klimat bardziej ''rpg"
- urozmaicenie rozgrywki
- zwiększenie liczby respów

Mapy w Altaronie nie mogą być losowo generowane, więc jaskinie musiałyby mieć ograniczenie lvlowe (minimalny i maksymalny lvl uczestników) i obsługiwać jednocześnie konkretną ilość graczy. Większość dungeonów byłaby stworzona pod 3-4 graczy. Kilka miejsc dla 5-6 graczy i np. 2-3 dungeony, które byłyby bardzo rozległe, zawiłe i przejście takiej jaskini wymagałoby 8-10 wysokolvlowych graczy.

Poza tym dla niskopoziomowych graczy też by się znalazło coś prostego, np. w legowisku czerwii mogłyby znaleźć się takie drzwi, a za nimi boss czerwi. Każdy 20 poziomowy gracz szukałby z zapałem drużyny byle by tylko ubić bossa. Ileż radości :D http://www.tibia-wiki.net/images/Versperoth.gif

http://www.tibia-wiki.net/images/Bigfoots_burden_quest_wz3.PNG

Walles
23-11-15, 01:53
Dobre ale nie dla 30 poziomów bo to nie WoW, tu każdy expi by mieć jak najwyższy poziom i co to za heal i dps/tank z 30 poziomu.. ale widzę to dla takich 100-110 120-130 itp.

Pierw niech poprawią obecne bossy które jak widać są zbyt łatwe, w domkach graczy widać mase rare itemów a powinno być takich tylko kilka na serwerze.

Rahilux
23-11-15, 07:32
Walles, na 30lvlu nie trzeba healera bo woj się po400-600leczy :D
więc takie TANK DPS DPS było by odpowiednie

kacpinio1
23-11-15, 08:52
Pomysl fajny. Jestem za. Wkoncu było by co robic w tej grze :)

Catthon
23-11-15, 09:28
Droga Administracjo,

Czy jest techniczna możliwość utworzenia takich instancji i co za tym idzie czy warto rozmawiać na ten temat i zakładać jakiekolwiek koncepcje?

CySiO
23-11-15, 09:40
"Na obecnym kliencie jest to nie możliwe". Koniec tematu xD.

carlcoxxx
23-11-15, 09:45
Bardzo fajny pomysł. Teraz mamy sytuacje gdzie większość huntów to wyjścia solo, gdzie głównym celem jest wbicie expa. Skoro Altaron ma być bardziej "rpg" to zachęta do gry drużynowej powinna być konkretna. Takie dungeony byłyby fajną odskocznią od regularnego klepania expa.

Ja bym to widział tak że na respach mocniejszych mobków - począwszy od czerwonych smoków, górskich, węży wodnych aż po demony - znajdowałyby się wejścia do dungeonów. W mieście znajdowałby się npc odpowiedzialny za ich obsługę. Aby wejść do jaskini należałoby najpierw dobrze poznać dany resp.

„Dostrzegasz przejście w skale. Nie masz tu czego szukać”
Po ubiciu 100, 200, 300 mobków na respie:
"Widzisz wejście do jaskini. Może npc xyz powie ci więcej na temat tego miejsca."

http://media.moddb.com/images/mods/1/21/20539/screen39.JPG

Idziesz do npc, on ci mówi jakąś historię związaną z tym miejscem i potworem, który pilnuje skarbu. Mówi, że aby tam wejść trzeba drużyny, gdzie minimalny lvl to xxx. Składasz drużynę i wchodzisz. Podstawowe zadanie to przeczesanie dungeona i ubicie bosa na koniec. Możliwy jest taki scenariusz, że w trakcie eksploracji jaskini znajdujemy npc, który nie potrafi sie wydostać. Eskortujemy go do wyjścia tak by nie padł. Po przejściu parę razy danego dungeona odblokowywaliśmy kolejną misje. Npc w naszej gildii: magów, ryców, zwiadów dowiadywałby się o naszych dokonaniach i mówiłby nam u przedmiocie, który ukrył w tej jaskini, opisując w przybliżeniu jego położenie. Odzyskujemy dla niego ten przedmiot – dostajemy trochę expa albo kilka pn. Kilka dungeonów byłoby powiązanych z takimi questami.

http://www.mmogames.com/wp-content/uploads/2011/07/mobile-mmorpg-mmo-games-order-and-chaos-online-boss-battle-screenshot-590x347.jpg

Boss w dungeonie dawałby KAŻDEMU z party losowy loot, tak aby gracze mogli się wymieniać itemami. Klikamy na ciało i w bp pojawia się loot. Nie byłby on jakiś porażający ale wystarczający aby zamortyzować koszty wyprawy. Dodatkowo z bossa mogą lecieć kawałki, które można by potem oddać rzemieślnikowi w mieście. Zrobiłby on z nich przedmiot dla twojej profesji. Wykonanie przedmiotów u rzemieślnika miałyby tylko osoby, które ubiły bossa.
NPC odpowiedzialny za dungeony dawałby expa i losowo pare pn za:
- przejście dungeona
- przejście 10, 50, 100… dungeonów
- odkrycie i ukończenie wszystkich dungeonów na mapie
Mógłby też dawać outfit Eksploratora za wykonanie np. 500 dungeonów.
Plusy takiego rozwiązania to:
- klimat bardziej ''rpg’’
- urozmaicenie rozgrywki
- zwiększenie liczby respów

Mapy w Altaronie nie mogą być losowo generowane, więc jaskinie musiałyby mieć ograniczenie lvlowe (minimalny i maksymalny lvl uczestników) i obsługiwać jednocześnie konkretną ilość graczy. Większość dungeonów byłaby stworzona pod 3-4 graczy. Kilka miejsc dla 5-6 graczy i np. 2-3 dungeony, które byłyby bardzo rozległe, zawiłe i przejście takiej jaskini wymagałoby 8-10 wysokolvlowych graczy.

mario
23-11-15, 11:18
Świetny pomysł. Ale czy to jest możliwe na Altaronie?

mpdudu
23-11-15, 11:27
@UP

Oczywiście, wystarczy NPC rejestrujący i specjalne drzwi na respie przepuszczające tylko zarejestrowaną drużynę. Reszta to kwestia dodania elitarnych potworów i bossa.

Dather
23-11-15, 11:32
O takie rozwiązania tu chodzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zajebiste pomysły!!!!!

A apropos Nagrody
Dałbym tutaj losowy przedmiot z eq Danego potwora z bonusem. np
Albo poprostu Losowy przedmiot.
O co chodzi ?
Np zabijac zadania na czerwone smoki zabijając ich bossa mamy mozliwość zdobcia :
Tasaka , królewskich butów itp co tam z niego leci.(Tylko oczywiscie jak z czarnej skrzyneczki ze zawsze cos poleci róznica taka ze zamiast zestawu haosu leci królewski -.- ;])
Plus do tego 3 czy 5 krotność klejnotów np 50-150.
Bo unikatowe przedmioty raczej bym sie nie zgodził zbyt duzy profit był by z nich. Jeżeli to miały byc dziennie questy


ALE OGÓLNIE POMYSŁ ZAJEBISTY!!!! ZAJE!!!

19Fafka06
23-11-15, 11:48
Pomysł mega zajebisty :)
Aczkolwiek przy ruchach administracji to może weszło by w śierpniu 2017

Masterglocker
23-11-15, 12:33
Morgian przecież się pożegnałeś

Arkon
23-11-15, 13:39
/zainteresowany. Podlinkuje komu trzeba

nevonsky
23-11-15, 14:30
lepsze to niz te monotonne dzienne :)

Tron
23-11-15, 14:53
Z tego co pamiętam jakiś koncept instacji map istnieje, ale nie ma co się go zbyt szybko spodziewać, bo to jednak dość duża zmiana w mechanice gry. Jeśli zostanie to wprowadzone w ogóle.

To nie tak, że administracja nie ma pomysłów, bo zdecydowana większość z tego co zostało zaproponowane i będzie zaproponowane przez graczy zostało już kiedyś poruszone na zamkniętych forach, a instacje to nie jakieś odkrycie Ameryki, ale pomysł bardzo ładnie rozpisany.

Kagrenak
23-11-15, 16:45
Pomysł super i by ożywił grę. Szkoda tylko, że administracja ma gorszę tempo od żółwia. Jest tyle fajnych pomysłów które wprowadzone rozruszały by serwery tak, że chajsik także by się zgadzał.

Yooshi
23-11-15, 16:53
Administracja to jakaś "zamknięta społeczność" są ludzie którzy chcą im pomagać, ale nie ^.^

Ja osobiście uwierzę, że coś robią jak zobaczę ...... Wybaczcie za długo tu gram by wierzyć w bajki :D

bw9171
01-12-15, 21:31
Pomysł 10/10 - instancje BARDZO by ożywiły grę.

To nie jest AŻ TAK ciężkie do stworzenia.
Z początku wystarczyłyby już ~3 instancje.
Zamknięty teren, do której za opłatą (albo za wykorzystaniem jakiegoś przedmiotu-klucza) wpuszcza nas NPC. Celem byłoby zabicie jakiejś ilości stworów, trzech mini-bossów na mapie czy tam odzyskanie jakiegoś przedmiotu na drugim końcu mapy.

Pełno wyzwań, pełno zabawy, szansa na rzadkie i wartościowe przedmioty - czysty fun.

To by było ZDECYDOWANIE lepsze niż dotychczasowe aktualizacje.