PDA

Zobacz pełną wersję : New PVP System idea


ezzak
25-12-15, 02:29
Wstęp

Witam, szanowni czytelnicy. Chciałbym przedstawić swój ostatni pomysł na niemal całkowity rework systemu PVP w Altaronie, na nieco bardziej unikalny, niż obecny, a jednocześnie dopasowany do docelowego charakteru projektu! Wiele rzeczy po drodze może się wydawać absurdalne, dlatego proszę, o doczytanie tematu do samego końca.


Oznaczenia w PVP

Jeśli chodzi o same oznaczenia, można zmienić je na inne, ale nie ma przeszkód, aby wciąż używać obecnych, kolejno:

Biała czaska - Oznacza gracza, który niedawno dopuścił się przestępstwa jakim jest atak na inną osobę, bądź morderstwo. Biała czaszka pojawia się w przypadku ataku, i trwa minutę, upoważnia ona innych graczy do zaatakowania posiadacza bez oznaczania swojej postaci, a samemu atakującemu uniemożliwia dostęp do strefy bezpiecznej przez odpowiednio - 1 minutę przy ataku, 15 minut po zabójstwie, jednak sama czaszka w przypadku mordercy zniknie dopiero po najbliższym zapisie serwera. Biała czaszka nie wpływa na straty ponoszone przez gracza podczas śmierci.

Czerwona czaszka - Oznacza gracza, który jest rozpoznawany w krainie Altaronu jako wielokrotny zabójca, co wpływa na jego reputację. Można ją osiągnąć poprzez przekroczenie limitu zabójstw w określonym przedziale czasu - jednym dniu, tygodniu lub miesiącu i w zależności od tego ustalany jest czas trwania oznaczenia, o tym nieco niżej. Atak na gracza oznaczonego czerwoną czaszką nie powoduje blokady dostępu do stref bezpiecznych, zaś jej posiadanie zwiększa stratę doświadczenia podczas śmierci, NIE WPŁYWA na straty w ekwipunku, jednak gracz oznaczony czerwoną czaszką nie może uzyskać przychylności bogów, za czym nie może korzystać z błogosławieństw.

Żółta czaszka - Oznacza atakującego w "Czasie dominacji", pozwala bronić się atakowanemu bez oznaczenia białą czaszką.

Limit zabójstw

Zmiana oznaczenia z białej na czerwoną czaszkę odbywa się po przekroczeniu limitu zabójstw w danym okresie czasu i od tego, w jakim, zależy czas oznaczenia czerwoną czaszką.

Dzienny limit - 2 zabójstwa, czas trwania - 3 dni;
Tygodniowy limit - 4 zabójstwa, czas trwania - 7 dni;
Miesięczny limit - 6 zabójstw, czas trwania - 2 tygodnie.

System wojen gildyjnych

Gdzie w takim wypadku miejsce na walki gildyjne, przy tak restrykcyjnym systemie walk ? Już to opiszę.

Namiestnik wyraził zgodę na prowadzenie towarzyskich walk pomiędzy klanami powstałymi w krainie Altaronu, jednak ustalił ich niepodważalne warunki, a ich złamanie grozi pojmaniem i osądzeniem w Neolith. Oto i one:


Każdy z klanów może wypowiedzieć wojnę innemu klanowi.
Od wypowiedzenia, do rozpoczęcia walk musi minąć okres siedmiu dni.
Okres ten ma służyć przygotowaniu się do walki, za czym nie istnieje możliwość odrzucenia zaproszenia do walki.
W tym okresie klany mogą rekrutować nowych członków, jednak żaden z nich nie może opuścić klanu, aż do końca Czasu dominacji.
Okres trwania walk to miesiąc, liczony od rozpoczęcia, nie wypowiedzenia wojny
Podczas walk nie można dopuścić do nadmiernego pobicia przeciwnika oraz nie można okradać nieprzytomnych z posiadanych przedmiotów. (Całkowity brak strat podczas walki)


Przedstawiciele klanów, którym jednak zależało na dominacji nad słabszymi od siebie, nalegali na wprowadzenie kilku dodatkowych punktów, po długim czasie negocjacji udało im się - właśnie od ich nalegań, okres czasu po walkach nazwano "Czasem dominacji". Podczas jego trwania obowiązuje kilka zasad, oto one:


Zwycięzca, po zakończeniu walk może atakować przeciwników bez jakichkolwiek ograniczeń przez ustalony na podstawie wzoru* okres czasu. W tym okresie wracają już straty pośmiertne.
Członek przegranego klanu, może go opuścić podczas okresu dominacji tylko za zgodą lidera klanu zwycięskiego.


*(Pobicia.zwycięzcy - Pobicia przegranego) / 2 = Ilość dni Czasu dominacji.

Przykładowo:
Klan X wygrał wojnę z klanem Y przy punktacji 60:45 - (60-45) / 2 = 7.5 - Czas dominacji będzie trwał 8 dni (zaokrąglenie)

Namiestnik zgodził się na powstanie Czasu dominacji tylko pod warunkiem nastąpienia okresowego pokoju po jego zakończeniu. Pokój jest zawierany na okres dwóch tygodni i w tym czasie obydwa klany nie mogą uczestniczyć w wojnach.

Zakończenie

Jest to mój pomysł, który miałby być poniekąd lekiem na zabijanie nowych graczy, jak i odwieczny problem z klanami. Oceniajcie, jak i rozwijajcie. :)

kantex
25-12-15, 13:55
Był podobny temat i nawet bardziej rozbudowany w tej fazie i administracja była na nie. To nie my tworzymy grę lecz administracja tworzy ją pod siebie by było trudniej swoimi absurdalnymi projektami którymi graczy zniechęca na dalszą kontynuacje gry, a powinna to robić typowo pod graczy by miało sens gry by ludzie byli...

Altrel
25-12-15, 14:47
Był podobny temat i nawet bardziej rozbudowany w tej fazie i administracja była na nie. To nie my tworzymy grę lecz administracja tworzy ją pod siebie by było trudniej swoimi absurdalnymi projektami którymi graczy zniechęca na dalszą kontynuacje gry, a powinna to robić typowo pod graczy by miało sens gry by ludzie byli...

Proszę wskazać chociaż 1 system, który został wprowadzony bez poprzedzenia go tematem Graczy, którzy wskazywali na jakiś problem.

szymongal
25-12-15, 16:10
Był podobny temat i nawet bardziej rozbudowany w tej fazie i administracja była na nie. To nie my tworzymy grę lecz administracja tworzy ją pod siebie by było trudniej swoimi absurdalnymi projektami którymi graczy zniechęca na dalszą kontynuacje gry, a powinna to robić typowo pod graczy by miało sens gry by ludzie byli...

Ale sie uparliscie. "Administracja tworzy gre pod siebie!", ciekawe jaki bylby tego sens, żeby po ukończeniu projektu mogliby sobie w 3 osoby expic na test serwerze?
Zastanowcie się czasami.
Często jest tak że ludzie nie potrafia zrozumieć zmian, ale mam wrażenie, że niektóre osoby graja w altaron tylko po to, żeby móc czasem napisać na forum ze granie w ta gre nie ma sensu.
Prawie jak gracze którzy mówią, że nie warto grac na pustym serwerze, a potem loguja o 3 w nocy żeby zrobić dzienne.
Jeżeli twórcy mają swoją wizje gry, to nie zmieni jej jeden post z pretensjami.

c770832
25-12-15, 16:39
Bardzo mądra i dorosła wypowiedz Szymek. Brawo.

paaaprikos96
25-12-15, 18:36
Ale sie uparliscie. "Administracja tworzy gre pod siebie!", ciekawe jaki bylby tego sens, żeby po ukończeniu projektu mogliby sobie w 3 osoby expic na test serwerze?
Zastanowcie się czasami.
Często jest tak że ludzie nie potrafia zrozumieć zmian, ale mam wrażenie, że niektóre osoby graja w altaron tylko po to, żeby móc czasem napisać na forum ze granie w ta gre nie ma sensu.
Prawie jak gracze którzy mówią, że nie warto grac na pustym serwerze, a potem loguja o 3 w nocy żeby zrobić dzienne.
Jeżeli twórcy mają swoją wizje gry, to nie zmieni jej jeden post z pretensjami.

http://static.giantbomb.com/uploads/original/17/179016/2570640-5353427362-thumb.gif

Boltzer
25-12-15, 19:09
Pozwólcie, że odgrzeję mojego starego kotleta. Jezeli chociaż 2 osoby zrozumieją mój pomysł, to będę dumny. https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=8484

ezzak
26-12-15, 05:46
@plecak

Nie bolały mnie palce przy pisaniu, przy czytaniu odpowiedzi boli mnie głowa.

@kantex

Administracja nie tworzy gry pod siebie, bo mało co w nią grają, może jedynie rekreacyjnie, więc nie mają w tym żadnego celu. Rozwijają projekt w wybranym przez siebie kierunku i w dążeniu do celu musi się odbyć renowacja systemu PVP, aby przywrócić nieco klimatu na serwerze gdzie walki między graczami są dozwolone, ale niemalże w żaden sposób nie limitowane (15 fragów/mc to nie limit)

@Altrel

Dobrze wiesz, że nie chodzi o to, aby cokolwiek, komukolwiek udowodnić. I tak Ci się nie uda, zawsze ktoś będzie miał "swojszą rację".

@Szymuś

Tak było, jest i prawdopodobnie zostanie.

@Boltzer

Odgrzać to Ty możesz tuńczyka w tej Szwecji :D Żeby nie było, przeczytałem.

Taco
26-12-15, 20:24
Jak dla mnie warto by zebrać wszelkie propozycje systemów pvp i dać graczom zadecydować - na okres próbny - po czym kolejna ankieta - zostajemy przy tym systemie / wracamy do pierwszej ankiety.
Mi osobiście bardzo się podoba ta propozycja, pozdro Ezzak