dzik2
15-03-17, 14:38
Drogie downy i pół-downy Altarońskie
Właściwie chyba każdy z graczy ma jakąś swoją koncepcję jak powinien wyglądać "balans". Jest bardzo wiele propozycji na forum co zmienić i w jaki sposób. Natomiast moim zdaniem sprawa może być po prostu zbyt skomplikowana.
Na Altaronie jest bardzo duża ilość klas postaci. Mamy do dyspozycji 3 podstawowe klasy + do każdej możliwe jest 5 połączeń pod-profesji (Nekromanta - Elementalista, Duchowny - Alchemik etc.) Daje nam to łącznie 15 "klas" postaci które trzeba "zbalansować". Trzeba uwzględnić przy tym podział na to jak te postacie zachowują się na poszczególnych poziomach. Powiedzmy w przedziałach: 10-30, 30-100, 100-300. Trzeba uwzględnić wszystkie czary, mikstury, ekwipunek.
Być może sprawa wykracza po prostu poza kompetencje twórców, a już na pewno graczy? Możliwe że sytuacja wymaga stworzenie odpowiedniego modelu matematycznego do opisu tych wszystkich rzeczy?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Modelowanie_matematyczne
Chciałbym zauważyć że rozwiązanie problemu "balansu" może istnieć ale być może jest na tą chwilę nieosiągalne z powodu braku odpowiedniej wiedzy. W takiej sytuacji są trzy wyjścia:
1. Zatrudnić inżyniera lub matematyka, który za pomocą odpowiednich narzędzi rozwiąże problem "balansu".
2. Dokształcić się. :oczko:
3. Uprościć sprawę.
Być może najrozsądniejszym wyjściem byłoby zrezygnowanie z "pod-profesji", części czarów, mikstur i elementów ekwipunku. Wtedy sprawa "balansu" stanie się prosta i będzie można ją rozwiązać właściwie "na oko". Coś jak różnica pomiędzy równaniem drugiego i czwartego stopnia. :oczko:
Oczywiście mogę się mylić. Nie wiem zbyt wiele o tworzeniu matematycznych modeli zjawisk,
Pozdrawiam
Właściwie chyba każdy z graczy ma jakąś swoją koncepcję jak powinien wyglądać "balans". Jest bardzo wiele propozycji na forum co zmienić i w jaki sposób. Natomiast moim zdaniem sprawa może być po prostu zbyt skomplikowana.
Na Altaronie jest bardzo duża ilość klas postaci. Mamy do dyspozycji 3 podstawowe klasy + do każdej możliwe jest 5 połączeń pod-profesji (Nekromanta - Elementalista, Duchowny - Alchemik etc.) Daje nam to łącznie 15 "klas" postaci które trzeba "zbalansować". Trzeba uwzględnić przy tym podział na to jak te postacie zachowują się na poszczególnych poziomach. Powiedzmy w przedziałach: 10-30, 30-100, 100-300. Trzeba uwzględnić wszystkie czary, mikstury, ekwipunek.
Być może sprawa wykracza po prostu poza kompetencje twórców, a już na pewno graczy? Możliwe że sytuacja wymaga stworzenie odpowiedniego modelu matematycznego do opisu tych wszystkich rzeczy?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Modelowanie_matematyczne
Chciałbym zauważyć że rozwiązanie problemu "balansu" może istnieć ale być może jest na tą chwilę nieosiągalne z powodu braku odpowiedniej wiedzy. W takiej sytuacji są trzy wyjścia:
1. Zatrudnić inżyniera lub matematyka, który za pomocą odpowiednich narzędzi rozwiąże problem "balansu".
2. Dokształcić się. :oczko:
3. Uprościć sprawę.
Być może najrozsądniejszym wyjściem byłoby zrezygnowanie z "pod-profesji", części czarów, mikstur i elementów ekwipunku. Wtedy sprawa "balansu" stanie się prosta i będzie można ją rozwiązać właściwie "na oko". Coś jak różnica pomiędzy równaniem drugiego i czwartego stopnia. :oczko:
Oczywiście mogę się mylić. Nie wiem zbyt wiele o tworzeniu matematycznych modeli zjawisk,
Pozdrawiam