PDA

Zobacz pełną wersję : Zbiór propozycji


ezzak
23-09-17, 01:39
Hej, pisałem na discordzie, napiszę i tu. Mały zbiór propozycji, które wpadły mi do głowy, postaram się, aby jak najmniej moich pomysłów dotyczyło balansu, raczej chodzi mi o atrakcyjność rozgrywki.

1) Leczenie

Wolniejsze skalowanie czaru "Tawis" dla mniejszych poziomów magicznych, szybsze przy wyższych. Leczenie na Altaronie jest wciąż mocno przesadzone na małych poziomach, które w przypadku zwykłego "Tawis" leczy w okolicach ~100 już po chwili spamowania czaru, z wyjątkiem wojownika, wyłącznie przez jego blokady poziomu magicznego. Maksymalną wartość leczenia osiąga się właściwie zaraz po kupieniu czaru.

Przywrócenie czaru "Wrek Tawis" (leczenie wojownika duchownego). Kiedy zaczynaliśmy pierwsze polowania z Legkanem, często decydowaliśmy, że to on będzie "blokerem", mimo iż gra magiem, ponieważ jego leczenie było ponad dwukrotnie mocniejsze, przy tym samym koszcie. Trend ten utrzymuje się przez dość długi czas, dlatego warto dla rycerza duchownego wprowadzić osobny czar leczący, przystosowany do jego blokad poziomu magicznego, jak i możliwości innych profesji.

2) Różdżki i obrażenia czarów

Mam propozycję, aby obrażenia czarów maga zależały nie tylko od poziomu magicznego, ale także od noszonej różdżki. Jestem złośliwym cebulakiem i denerwuje mnie, że pozostałe profesje muszą poświęcić najpierw długie godziny na zdobycie ekwipunku i umiejętności, a dopiero później mogą zacząć expić. Niech te skurczybyki też się męczą, skoro ja się męczę!

3) Potwory i łupy

W ramach aktualizacji zostały wzmocnione wszystkie potwory, łupy wielu z nich dostosowano do zmiany. Wciąż jednak są expowiska, na myśl o których wolę iść poskillować/zbierać miody/łowić/robić misje/... byleby się tam nie wybierać. Warto według mnie przyglądnąć się miejscom, które są omijane szerokim łukiem przez większość graczy, szczególnie jeśli nawet spora liczba online nie jest w stanie zachęcić nikogo do polowań na nich.

4) ManaTrain, MagicShop

Poniekąd sytuacja zmusza nowych adeptów gildii magów do wczesnego inwestowania punktów nauki w umiejętności, ponieważ nie posiadają środków, które mogliby przerobić na runy do późniejszego użytku. Rozwiązanie jest już w grze, jednak nie funkcjonuje, oto mój pomysł:

NPC Skupuje runy po cenie okazyjnej dla tworzącego (wychodzi na 0).
NPC Posiada domyślnie 0 run każdego rodzaju, może je nabyć tylko od graczy
Cena skupu/sprzedaży danej runy zależy od stanu posiadanego przez NPC
NPC Sprzedaje runy z marżą na poziomie 10-15%
Stan NPC nie zeruje się poprzez server-save i tym podobne

Zaczęłoby się opłacać sprzedawać/kupować runy, obecnie pewnie mało kto wie/pamięta o tej funkcji NPC.

5) Zamiana miejscami

Czary Odes Rago i Rago Tote powinny zostać zamienione wymaganiami poziomowymi (moje zdanie)

6) Zbieranie roślin

Gracz w zależności od poziomu zręczności powinien nie tylko częściej zebrać roślinę, również ilość powinna wzrastać, tak aby zbieractwo stało się sposobem na dodatkowy zarobek, a nie koniecznością na potrzeby kilku misji. Zdecydowanie obecny system jest nieatrakcyjny i pełni tylko funkcję kosmetyczną.

Goferczarnegozla
23-09-17, 02:17
Zgadzam sie ze wszystkim co jest tu napisane co do expowisk to testowalismy drzewce/enty zywiolaki wody/energi/ziemi wyverny

Drzewce/enty respy i na bekalelu i na ankardii za wolno sie respia jest za duzo drzewcow a za malo entow profit jest nie ma tragedii ale imo zmniejszylbym im czestotliwosc ssania many (potrafia co ture ssac lepiej niz lekgan zydom) lub chociaz ilosc ssanej many

Zywiolaki ziemi sa strasznie mocne bija do 250 z lapy i do 150 z kamienia wylatuja po 3-4 bija kamyczkiem srednio co 2 tury wiec majac ponizej 450hp magiem gdy wyleca Ci 4 szansa ze zabija Cie z konca ekranu na combo jest kurewsko duza drop z nich jest taki sobie a resp maja strasznie ogromny (z 4 osoby by sie pomiescily) mysle ze spowolnienie ich predkosci zmniejszenie dmg z kamieni do 50-70 hitem i lapy do 150-200 jednoczesnie NIE RUSZAJAC dropu moglby przyczynic sie do tego zeby zachecic graczy na polowanie na nie

Zywiolaki wody z tego co slyszalem po zwiekszeniu hp exp jest tragiczny moze zrobic z nich profitowe moby? Sa strasznie daleko zacheciloby to nowych do zwiedzania mapy zamiast lazenia ciagle na oficery

Zywiolaki energii tutaj idzie sie tylko i wylacznie po exp jest to jedno z najlepszych expowisk od 35lv do ~45-50 dla magow i zwiadowcow nekromantow i tylko dla nich (utana vid) waste zawsze bylo teraz pewnie jest jeszcze wieksze mlotki absorbujace sa useless na poprzedniej edycji mialem 3 i nie byly nikomu nigdy potrzebne moznaby dodac je do sklepu (o ile nie sa juz) za 10-20k ea na sell wtedy szansa ze wyjdziemy na 0 bylaby znacznie wieksza

Wyverny kiedys pamietam bylo to czeso odwiedzane expowisko bo blisko bo duzo na raz i kiedys byl profit bijac z gfb/wave/odes rago teraz ciezko zeby tam kogos spotkac moznaby pomyslec o tym zeby NIE UCIEKALY na redzie (zacheciloby rycerzy do bicia na exori) magow do bicia z efo owli (nie sa jakies mocne w melee jedynie wave jest silne) nie wiem jakby tu zwiada zachecic do bicia ich sa szybkie i takie powinny byc aaa no i z wyvern mimo fajnych sakiewek w dalszym ciagu jest waste (chyba ze masz mega farta do berdyszy na poprzedniej edycji wbilem jakos 3/4 expa od 20 do 40lv na zmiane z oficerami i max 6 berdyszy moze pech mysle ze dodanie do nich time ringow byloby dobrym pomyslem z mniejsza szansa niz na berdysz)

sokoskiii
23-09-17, 03:08
Dmg z runa kuli ognia

02:27 Zadajesz 311 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 311 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 311 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 305 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 305 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 277 punktów obrażeń ognia do Renegat.

Pocisk mroku max 350 w dodatku mam nekromante czyli mag ele bije praktycznie tyle samo z gfb co nekro z pocisku. Uważam ze troche to za duzo bije na małym lvlu.

Co do pomysłow ezzaka dobre z wyjątkiem leczenia.

mikeleplacido
23-09-17, 08:09
Dmg z runa kuli ognia

02:27 Zadajesz 311 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 311 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 311 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 305 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 305 punktów obrażeń ognia do Renegat.
02:27 Zadajesz 277 punktów obrażeń ognia do Renegat.

Pocisk mroku max 350 w dodatku mam nekromante czyli mag ele bije praktycznie tyle samo z gfb co nekro z pocisku. Uważam ze troche to za duzo bije na małym lvlu.

Co do pomysłow ezzaka dobre z wyjątkiem leczenia.

Też podobają mi się wszystkie pomysły z wyjątkiem leczenia.
Z tego co wiem, głównym atutem maga nekromanty miały być duże obrażania punktowe, zaś maga elementalisty - duże obrażenia od obszarowych czarów żywiołów. Jeśli się nie mylę, to w późniejszej fazie gry różnica w dmg staje się bardziej widoczna.
Trzeba też zauważyć, że gdy nekromanta bije z gfb a elementalista z pocisków, to ich dmg jest podobny do tego, gdy z pocisku bije nekromanta, a z runy obszarowej - elementalista. W mojej opinii nie ma problemu, skoro dmg ele < dmg nekro (bo mimo wszystko jest mniejszy), wraz ze wzrostem poziomu nagicznego różnica w obrażeniach rośnie + na wyższym poziomie nekromanta może używać także run pocisku śmierci.

Dodam jeszcze tylko, że przecież nie zawsze każda profesja czy subprofesja musi "rozkrecać się" tak samo. Tutaj Selbo wypowiada się o łuczniku, ale właściwie można to odnieść także do maga nekromanty:
https://forum.altaron.pl/showpost.php?p=159658&postcount=10

Rahilux
23-09-17, 10:16
5) Zamiana miejscami

Czary Odes Rago i Rago Tote powinny zostać zamienione wymaganiami poziomowymi (moje zdanie)
.




O TO TO TO TOTOTO TOTOTOTOTOTO
TOTOTOTO
+++++++++++++

To jest naprawdę potrzebne,
jaki 30 knight zbierze sobie grupke 4-6-8 mobów na których może lajtowo stać i bić w nie z odes rago?

Obecnie odes rago biorą osoby które mają pieniążki, dużo pieniążków.

-Po co nam czar który uniemożliwia leczenie (bierze całą manę)
-Musimy wziąć grupkę mobów, grupkę która każe nam najczęściej spamić manasami byleby wystać i walnąć odes rago, czar niepotrzebny na tym poziomie.
-rago tote > odes rago

turbosprężarka.

Goferczarnegozla
23-09-17, 16:20
To rago tote i odes rago to powinno byc zmienione asap expienie rycerzem na 30lvlu staloby sie przyjemnie i pewnie profitowe bo majac maly hp pool i brak hape tawisa wypgowanie nekromanty ryca na 30lvlu to... xD

Bass1
23-09-17, 16:31
To nie ma być łatwiejsze i ulepszenie dla wojownika , woj ma lepiej teraz niż zwiad w expieniu więc nie ma nad czym płakać.

Rahilux
23-09-17, 16:38
Chętnie wymienie mojego knajta za zwiada/maga.

Goferczarnegozla
23-09-17, 18:31
To nie ma być łatwiejsze i ulepszenie dla wojownika , woj ma lepiej teraz niż zwiad w expieniu więc nie ma nad czym płakać.

Na poprzedniej edycji wielu rycerzy kupowalo talary za rl hajs lub sprzedawalo statusy i nie zaleznie czy byli to duchowni czy nekro obaj czarowali bron na swiatlo i bili raindar z odes rago na full waste bo albo 25k/h na czerwiach i krasnalach albo 100k/h z odes rago na full waste a bic hoxe alp i lapy nic sie nie oplaca

Bass1
23-09-17, 18:50
Na poprzedniej edycji grałem rycerzem 2h nekro alch i duchownym i nie pisz mi że było gorzej jak się zarabiało grubo kasy bez żadnego sprzedawania ss. Grać nie umiesz to tak jest proste w temacie. Na tej edycji aktualnie rycerz też kasę zarabia więc nie ma przeszkód, problem masz głównie ty że nie możesz sobie szybko teraz expic jak byś chciał że wlecisz sobie na smoki 20 lvl i expisz bo wszystko teraz pochłania więcej czasu.

ezzak
23-09-17, 19:17
Dobra nie róbcie gnoju...

Goferczarnegozla
23-09-17, 19:23
Widze ze strasznie drogi kolego generalizujesz nikt nie chce na smoki isc na 20lv ani wbijac 2kk/h exp na 10lvlu jest dobrze jak jest ale propozycja ezzaka zeby ZAMIENIC miejscami odes rago z rago tote jest jak najbardziej na + bo na expienie na 30lvlu z odes rago moga sobie pozwolic tylko osoby ktore albo kupily statusy albo maja kolegow co ich sponsoruja (nie mowie o sytuacjach kiedy ktos spedza 3 dni na czerwiach/szeregowcach bo po 3 dniach tam juz masz ten 50lv tak czy siak)

Z odes rago poexpisz w spokoju dopiero od 80lvla wiec czemu ten spell jest na 30 kiedy najbardziej rycerzowi brakuje rago tote czy to na team hunty czy solo exp czy tez pvp?

Zmiany ktore bylyby mile widzane zeby usprawnic rozgrywke (duzo nie zmieniaja) wg mnie to
1. zmniejszenie wymaganej many na wiekszosc spelli magow nie wiem jak jest z duchownym i elementalista ale nekromanta potrzebuje 250 many na taiw fomesa i leczy sie nim tylko za 1/5 albo 1/10 zadanych obrazen spell kompletnie nie przydatny tak samo efo owla ktora wymaga od nas stania w zwarciu z przeciwnikami przyda sie to fakt ale dopiero na 200lv (chociaz pewnie i tak nuty beda mvp robily na tym lvlu) z elementalista chyba jest podobnie strasznie duzy koszt many za mizerny efekt
2. Usprawnienie respow na ktore nikt nie chodzi zeby byla roznorodnosc expowisk i wiecej mozliwosci dla graczy (wszyscy kisza sie na krasnalach albo gryfach uwazam to za bezsens)
3. Potwory ktore dostaly boosta do hp a mialy mocne leczenie powinny miec to leczenie znerfione bo polowanie na nie stalo sie praktycznie nie oplacalne (rekinolaki, hydry, medrce te moby huncilem kiedys i teraz nawet nie chce myslec ile wiecej sdkow/wave musialbym walnac) Bo bijac rekina na ~4 sd potrafil mi sie uleczyc dwa nawet trzy razy powodujac ze musialem dorzucic w najgorszym wypadku dwa dodatkowe sdki ciekawi mnie obecna sytuacja jak idzie 6-7 sd i uleczy sie te 6x?

Bass1
23-09-17, 19:33
Ja jestem na nie z tematem rago tote nie będzie ułatwienia bo to jak by dać zwiadomowi możliwość używania kuszy na 20 poziom i dania mu szybkiej prędkości i gdzie tu sens i logika. Leczeniem owszem jak najbardziej jestem za tym aby to zmienić. Gryfy i krasnale teraz są oblegane bo tak ma wyglądać gra że masz poświecić swój czas aby coś zdobyć i to się większości podoba więc to nie przejdzie aby to zmienić.

mutek99
23-09-17, 19:34
Widze ze strasznie drogi kolego generalizujesz nikt nie chce na smoki isc na 20lv ani wbijac 2kk/h exp na 10lvlu jest dobrze jak jest ale propozycja ezzaka zeby ZAMIENIC miejscami odes rago z rago tote jest jak najbardziej na + bo na expienie na 30lvlu z odes rago moga sobie pozwolic tylko osoby ktore albo kupily statusy albo maja kolegow co ich sponsoruja (nie mowie o sytuacjach kiedy ktos spedza 3 dni na czerwiach/szeregowcach bo po 3 dniach tam juz masz ten 50lv tak czy siak)

Z odes rago poexpisz w spokoju dopiero od 80lvla wiec czemu ten spell jest na 30 kiedy najbardziej rycerzowi brakuje rago tote czy to na team hunty czy solo exp czy tez pvp?

Zmiany ktore bylyby mile widzane zeby usprawnic rozgrywke (duzo nie zmieniaja) wg mnie to
1. zmniejszenie wymaganej many na wiekszosc spelli magow nie wiem jak jest z duchownym i elementalista ale nekromanta potrzebuje 250 many na taiw fomesa i leczy sie nim tylko za 1/5 albo 1/10 zadanych obrazen spell kompletnie nie przydatny tak samo efo owla ktora wymaga od nas stania w zwarciu z przeciwnikami przyda sie to fakt ale dopiero na 200lv (chociaz pewnie i tak nuty beda mvp robily na tym lvlu) z elementalista chyba jest podobnie strasznie duzy koszt many za mizerny efekt
2. Usprawnienie respow na ktore nikt nie chodzi zeby byla roznorodnosc expowisk i wiecej mozliwosci dla graczy (wszyscy kisza sie na krasnalach albo gryfach uwazam to za bezsens)
3. Potwory ktore dostaly boosta do hp a mialy mocne leczenie powinny miec to leczenie znerfione bo polowanie na nie stalo sie praktycznie nie oplacalne (rekinolaki, hydry, medrce te moby huncilem kiedys i teraz nawet nie chce myslec ile wiecej sdkow/wave musialbym walnac) Bo bijac rekina na ~4 sd potrafil mi sie uleczyc dwa nawet trzy razy powodujac ze musialem dorzucic w najgorszym wypadku dwa dodatkowe sdki ciekawi mnie obecna sytuacja jak idzie 6-7 sd i uleczy sie te 6x?

Nie zgadzam się, juz od 30 lvla na raindarze dosc czesto przydawal mi się czar odes rago. Nie wspominajac o tym, ze mimo nerfa zadaje dosc fajny dmg. Po co komus ponizej 55 lvla rago tote? Woj do 55 expi raindar/krasnale, przyda mu sie to tam? No nie. Zadne team hunty bo magowie w zyciu na tych lvlach nie chcieli by woja na expie widziec (duzo miejszy exp i kasa). Nie grasz wojem, nie wypowiadaj się. Jest dobrze tak jak jest

Goferczarnegozla
23-09-17, 19:45
Ok poswiecamy swoj czas ale dlaczego jestesmy zmuszeni do poswiecania swojego czasu na tylko i wylacznie dwoch expowiskach (jezeli jestesmy ograniczeni zasobem finansowym)

I mi to rybka czy krasnale i gryfy dostana takiego nerfa ze zamiast 50lvlem zarabiac tam 25k/h bede zarabiac 5k/h a 20lvle wychodzily na zero mi tylko chodzi o to zeby oplacalo mi sie pojsc na inny resp troche pokombinowac niz zajmowac jedyny sluszny exp gdzie jest 20 innych graczy i ich stamtad wypraszac w nie mily sposob

Nie rozumiem tez dlaczego dla Ciebie zbuffowanie loota/respow mobow typu zywiolaki ziemi wody i energi lub wiwern/entow mialoby rownac sie ze zrobieniem z nich kosa expowisk 500k/h na 30lvlu?


Tez nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz ze wiekszosc sie podoba sytuacja gdy istnieja na serverze tylko dwa respy ktore sa kurewsko op a reszta moglaby spokojnie zostac usunieta z gry?

I nie chcialbym Cie obrazic ale twoje argumenty sa naprawde slabe i powinienes zastanowic sie nad swoja egzystencja i dalszym wypowiadaniem sie na tematy publiczne temat powstal zeby cos zmienic/usprawnic a ty jestes na nie bo nie bo ulatwienie hurr durr czemu oni maja miec latwiej

Taka propozycja na koniec jak chcesz sie wypowiedziec to fajnie jakbys podal troche przykladow co zmienic/czego nie zmieniac zebysmy mogli sie ustosunkowac a reszta graczy/administracja mogla wyciagnac jakies wnioski :)

Nie zgadzam się, juz od 30 lvla na raindarze dosc czesto przydawal mi się czar odes rago. Nie wspominajac o tym, ze mimo nerfa zadaje dosc fajny dmg. Po co komus ponizej 55 lvla rago tote? Woj do 55 expi raindar/krasnale, przyda mu sie to tam? No nie. Zadne team hunty bo magowie w zyciu na tych lvlach nie chcieli by woja na expie widziec (duzo miejszy exp i kasa). Nie grasz wojem, nie wypowiadaj się. Jest dobrze tak jak jest

No i wlasnie tylko raindar i krasnale i tak od poczatku altaronu moze by tak czas to zmienic? Zaden mag czy zwiad nie zechce robic team hunta z 30 rycerzem ktory jedyne co moze to zlurowac jednego max dwa potwory i strzelic nie oplacalne odes rago w takiej sytuacji nie pomyslales ze rago tote zmieniloby to?
Juz nie bede opisywal sytuacji w ktorych dzieki rago tote rycerz osiagalby identyczne expy co mag na 30lvlu bijac 1vs1 oficery/generaly i profitowal przy tym (moze nie tyle co mag bo jednak musi podejsc ale zawsze!)


Prawie bym zapomnial co do leczenia to sie tutaj nie zgodze tak teraz sobie przypomnialem idac na expa z rybkami na mlv i miksturami natezenia ze jednak jak wrzucisz +8mlvli na rycerzu to widac ogromna zmiane jak sie tawisujesz zamiast po 60 to po 150 duchownym : ) Lukan na 80rycu potrafil sie tawisowac po ~200 bedac nekromanta bo rybka na mlv i mikstura potegi lacznie +12mlvli

Rahilux
23-09-17, 19:46
Gram wojem i wypowiadam się.

Aby użyć odes rago trzeba wziąć przynajmniej 4moby żeby użycie 2x pota nie było nazywane wastem.
Te 4 moby najpewniej nie będą to ghul który schodzi na 2 hity ani szkielety,
pewnikiem truposz/2 truposze + reszta które będą nam zbijać tak hp że będziemy musieli się healować, albo zużyjemy mikse na hp albo hape tawisa, miksa na hp blokuje mikse na mane więc odes rago nie użyjemy.
Hape tawis blokuje odes rago bo many już nam nie zostaje na wykonanie go.

Zdecydowanie bardziej przydałoby mi się rago tote które pozwoliłoby mi bić moby które aktualnie mają te zacne 50% hp więcej czyt. smoki, abi, ofi, gene, gryfy, dice, drzewce, enty, trolle, kościeje, orkowie zabójcy, orkowie dowódcy itd itd...

A wtedy gdy mielibyśmy już rago tote co dawałoby nam dmg, moglibyśmy expić z magami i zwiadami którzy nie wstydziliby się nas z naszym podłym dmgiem.

Siocherzy chętnie by nas brali w duo na różne moby.

A tak to czekamy do 60-70 lvla aż pierwszy taki resp się odblokuje #górskie, no chyba że ktoś wierzy jeszcze w zysk grupowy na dragach xD.

Ale jak kto woli, mógłbym wypisać jeszcze masę innych argumentów ale do niektórych to i tak nie dojdzie, bo po co, czemu inne profesje mają być wzmacniane jeśli moja nie.

Dla mnie odes rago jest całkowicie bezużyteczne, 110 many koszt a walne z niego za 100,
podczas gdy kochany hoxe alp za 50 walnie po 140-160.

Noratl
23-09-17, 21:28
to może i ja się wypowiem, zmiana nie zwiększyła by ani zysku, ani ilości expa. otworzyło by to możliwość expienia na jednych respach, za to zamknęło by na innych. jednak większe ilości dmg uzyskuje się za pomocą odes rago. rago tote przydaje się na mobach które się bije pojedynczo i mają trochę więcej hp. zaraz zaczął by się płacz, dlaczego rago tote pobiera 80 many a udaje mi się uderzyć tylko jednego hita? bo auto atak i pierwszy strzał, zabijały by większość mobków na których się expi na low lvlach.