PDA

Zobacz pełną wersję : Poradnik dla maga by Fasol


makmej
13-08-12, 19:42
MAG -AKTUALIZACJA LETNIA 2012

Witam wszystkich magów

Chciałbym stworzyć porządny poradnik dla każdych nowych oraz starych magów. Co na początku trzeba wiedzieć o magu? Na pewno to że nie jest żadnym tankiem a DMG dealerem. Grając magiem niejednokrotnie będziecie chcieli rzucić monitorem w ścianę lub przez okno , lecz spokojnie , każdy mag to przechodził przez swoje życie pełne desek.

Plusy maga
+ duża ilość many
+ dobry DMG
+ na wysokim poziomie dobry cash maker
+ w miarę szybko się expi
+ dobry w PVP
+ tworzy runy
+ jest najlepiej zarabiającą profesją na wyższych poziomach
Minusy
- bardzo mało hp
- wnerwiająca gra na małym poziomie bez blokera i pieniędzy
- mały udźwig
- po aktualizacji itemy do najlepszych setów są praktycznie niedostępne gdyż wypadają z BARDZO silnych potworów

Gdzie expić?
Wszystko zależy od tego czy masz pieniądze czy też nie macie ich.
10-17 lvl - zaczynamy expić na czerwiach Neolith lub Ankardia Możemy także expić na goblinach lecz tam jest słaby exp.
17-25 - Tutaj mamy już większy wybór. Możemy iść na Raindar (do 30k/h) , bandyci (do 20k/h) , możemy spróbować sił także na cyklopach (myślę że na takim lvl jedynie 20k/h chyba że mamy tajemnicze pierścienie. Wtedy możemy mieć samemu nawet 50k/h). Jeśli mamy pieniądze możemy zatrudnić blokera i iść na trole(exp ~100k/h).
25-40 - Możemy dalej expić na Raindarze , lecz zapuścić się dalej aż do nekromantów po lewej stronie rzeki(do 60k/h) lub zrobić "waste style". Polega to na tym że bijemy wszystko z eamo ofli, nie zbieramy lota(100-120k/h). Możemy również udać się na cyklopy.Expić można na wszystkich piętrach w Neolith jak i Ankardia (30-40k/h). Możemy również udać się na oficery żeby zarobić pieniążki.(exp 40-50k/h , duży proficik).
40-55lvl - Możemy spróbować naszych sił na abitańczykach(Osobiście moim magiem miałem tam do 110k/h bez staminy). Polecam nowy resp abitańskich(myślę że nawet na 40 lvl osiągniemy tam 150k/h). Dalej zostaje nam Raindar , oraz kościeje na południe od Raindaru(40-50k/h). Jeśli mamy pieniądze możemy zatrudnić blokera oraz iść na Górskie trole na 45 poziomie i po rozdaniu PNów. (Cóż 200k/h pewne;)) Na około 50 poziomie możemy iść na zwykłe trole(100k/h) lub z ringami na niewidkę iść na nowy resp troli niżej(kolega mówił że miał tam 200k/h)
55-70lvl Po zakupie drugiej promocji i rozdaniu PNów możemy w końcu iść na Kultystów(150-200k/h SOLO!). Dalej możemy expić na abitańczykach lub iść na smoki na północ od Neolith(do 120k/h). Możemy kupić lub zrobić runy typu "GFB" i iść na widze i obserwatory(około 140k/h). Możemy również spróbować naszych sił na Najemnikach, i innych nowych bandytach(exp dosyć dobry + profit)
70-90lvl Możemy w tej chwili zacząć expić na bagiennych smokach z mistycznym mieczem i czarem "dotyk śmierci" lub "święty dotyk"(150k/h). Po aktualizacji bagienne smoki to dość dobry zarobek.
Zostają nam oczywiście także górskie trole na które można spróbować iść samemu lecz pamiętajcie o pierścieniu magicznej tarczy lub zapasie SSA!
90-150 - Po aktualizacji Zima 2012 ( czy tam kiedy to było ), nasza przygoda magiem się nie kończy. Najlepszym expem na pewno dla maga pozostają smoki na przeszłości, bardzo dobry exp, z lotem trochę gorzej, ale na 0 powinniśmy wyjść. Do zarabiania pieniędzy polecam elfy na przeszłości, expiąc na nich używamy kostura zaczarowanego na śmierć + efo tote. Pewny profit. Można również iść expić na górskie trole(północny raindar) z pociskami ogniowymi, bądź od śmierci. Jeżeli Twoja druga subprofesja to alchemik, to na pewno tam zarobisz:).
100-110 - Na tym poziomie możemy zacząć expić na obserwatorach (martwice), exp będzie na pewno dobry, a z lotem też tam nie ma lipy.
150 - Od tego poziomu zaczyna się prawdziwa zabawa. Od około tego poziomu możemy zacząć expić w drużynie na:
-Piaskowe hydry, chciałym tylko dodać, że rekordy expa padały właśnie na tych mobach.
Do expienia jest potrzebne z 4 osoby, mające mniejsze niż 150 poziomy, 3 osoby to najbardziej optymalny skład do conajmniej 200 poziomu. Od 200 poziomu można expić tam już we dwóje.
-Bagienne hydry, można zacząć już próbować tam expić, optymalny skład to 4-5 osób. W mniej jest tam ciężko. No chyba że macie 200 poziomy:P (bynajmniej bloker)
-Czarnoksiężnicy, oczywiście solo. Do wyboru mamy ankardie, lub czarnoksiężników w grotach pomyleńców. Exp powinien być satysfakcujący, z profitem wydaje mi się że raczej ciężko, expiąc tam używamy deper tewo olta/efo, efo owle, oraz pociski na śmierć/świętość.
170- Piromanci ( sekta dorafsa ), wg mnie jeden z najlepszych respów,expów,lokacji i w ogóle. Tutaj na pewno potrzebny będzie bloker, i conajmniej 2 shoterów(oczywiście wszystko zależy od lvli). Ja(zwiadowca 200~ + mag duchowny(wtedy też około 200), wyciągaliśmy tutaj do 1.4kk/h na staminie, + profit. Bardzo dobra miejscówa polecam.

Sprawy finansowe
Tak więc każdy kto to czyta będzie zobowiązany do zapłaty 29.999 miedziaków... Oczywiście żartuje :) Teraz powiem to co wiem o kasie na magu. Od razu na wstępie muszę napisać, że początki magów przeważnie są bardzo ciężkie z powodu braku funduszy, ale wiecie... "Jak coś dajesz to do Ciebie później wraca", i tak też jest w tym przypadku. Do około 100-150 poziomu ( w zależności od rodzaju gry ), raczej nie poexpimy tak szybko jak inne profesje, i nie zarobimy tyle, ale spokojnie, z czasem zaczniecie zarabiać DUŻO więcej niż inne profesje, bo gdzie nie pójdziecie okaże się że macie... PROFIT. Więc nie musicie się obawiać że na pożyczycie się na niższych lvlach a póżniej nie wyjdziecie z długów.




Punkty nauki
PNy rozdajemy najlepiej jak na najwyższym poziomie magicznym , jeśli ktoś lubi monotonię to może rozdać PNY na 30 mlvlu , jeśli ktoś lubi wszystko szybko to na niższym lvlu. Cóż nie ma zbytnio różnicy aż tak bardzo kiedy rozdamy PNy. Ten kto dłużej chomikował swoje PNy na około 80 lvl może mieć już maksymalny mlvl (82) , jeśli postanowimy rozdać szybciej to różnica jakaś wielka nie będzie i na około 90-100 lvlu będziemy mieli max.
Ja osobiście moim magiem rozdałem PNy na 18 poziomie i 30 lvlu doświadczenia i mogę śmiało powiedzieć że nie żałuję.

Subprofesje
Cóż temat dość popularny i często nowi gracze się pytają kogo wybrać itd.
Może zacznę od tego czego NIE wybierać , a mianowicie Alchemika. Alchemik to subprofesja która nie ma żadnych czarów i jest taka sama dla wszystkich profesji - zostawmy ją dla rycerzy.
Teraz zaczyna się wybór.
Możemy zostać Elementalistą i Nekromantą lub Elementalistą i Duchownym.
Zapytacie czemu nie Nekromantą i Duchownym? Ponieważ się nie da. Są to dwa wrogie nazwę to.. "zakony". Należność do jednej z nich uniemożliwia dołączenie do drugiej.
Nekromanta - Posiada czary takie jak "dotyk śmierci" , "zew śmierci" , "niewidzialność", "runa śmierci(SD)" , oraz "zaklinacz czasu". Dotyk śmierci jest to pozytywny czar zadający niezły DMG. Efo Owla, bardzo dobry czar na wyższym poziomie do mordowania mobów (zabiera dosyć dużo many ale ma pierdyknięcie). Zaklinacz czasu to paraliż na cały ekran , cóż ciekawy czar lecz ciężko go użyć podczas akcji. Niestety SD nekromanty zostało strasznie zjechane, więc raczej + jego to już nie jest, aczkolwiek do pvp na pewno jest lepszy nich Duchowny.
Duchowny - Jest to rasowy Healer. Posiada takie czary jak masowe leczeni , leczenie sojusznika , mistrzowskie leczenie , świetlisty blask oraz święty dotyk. Święty dotyk jest odpowiednikiem Dotyku śmierci. Świetlisty blask jest to czar DMG który zadaje po linii prostej dosyć niezły DMG w potwory. Jest jeszcze jeden czar ofensywny a mianowicie Blask Dugiona. Zadaje całkiem niezły DMG lepszy niż blask. W PVP stał się BARDZO pomocnym healerem teamu. Dodatkowo można podkreślić, że jeżeli chodzi o exp, to czasem duchowni są lepsi niż Nekromanci.
Wszystko zależy od Ciebie graczu , czy chcesz być pomocnym uzdrowicielem czy też chcesz bić z potężnych czarów w swoich wrogów.
Kilka słów o Elementaliście...
Całkiem przydatna subprofesja. Umożliwia tworzenie łądunków żywiołów oraz kilka run ofensywnych (avalanche,gfb). Ma dwa potężne czary zwane "ue". DMG z nich jest (jeśli się ogarnie...) POTĘŻNE.

Mag jest bardzo dobrą profesją , wg mnie najbardziej udaną. Ciekawe i potężne czary i runy. Po aktualizacji grupa magów nie ma sobie równych w starciach między graczami.
No cóż, jak każda profesja mag ma wady i zalety, największą wadą jest to że jest strasznie papierowy.
Polecam grać magiem tylko osobom które grały nim w T***e, lub osobom które mają dobry "ogar w łapie". Nie polecam go jako pierwszej postaci, może się okazać zbyt trudny.


Poradnik made by Fasol

Aktualizowany 7.01.2014

sidexxx
13-08-12, 19:56
Wszystko fajnie ale jak ma sie ponad 250 pn to one nie przepadaja tylko "znikają" i jak dodasz te kilka pn co byly powyzej 250 to znow masz tyle samo, chyba ;p

siwyus
13-08-12, 20:04
@up
Masz rację, PNy nie przepadają. Pokazują się tylko do 250, a później liczą się jakby od nowa. Sprawa wygląda podobnie do ilości HP/Many na OTSach 999999x exp. Jeśli ktoś miał z takimi styczność to powienien wiedzieć co mam na myśli :p

Obles
13-08-12, 20:40
To może i ja parę słów dopowiem, mimo iż magiem nie gram.
Jeśli ma się pieniądze, oraz umiejącego dobrze grać rycerza z czarem Zew Odwagi, można śmiało iść od 17 poziomu (na tym poziomie można kupić Smoczy Oddech/Śnieżny Podmuch) na Trolle. Te zwykłe na północny wschód.
Jeśli opracujecie dobrą taktykę, poziom leci jak szalony (na ~20 poziomie kolejny awans w ~20min).
Warto wspomnieć również o zdobywaniu doświadczenia, a może bardziej pieniędzy,, na Bagiennych Smokach. Radze używać mistycznego miecza oraz czaru efo/olta tote. Mimo iż bardzo monotonny to dość przyzwoity exp oraz zarobek na ~60+ poziom.

Ach no i przecinki stawia się "przy" słowie. Takie wiszące samotnie rażą oczy. Mnie znaczy się ;).

jasiek50
13-08-12, 21:45
Ja magiem od 17 do 30 lvl na trolach wyciągałem ok 100k expa (bez bonusu) kumpel 50lvl z silnym blokerem (140zwiad) na abitańcach wyciągał ok 300k/h
na raindarze (nekro) można wyciągnąć też ok 100k

Bowflan
15-08-12, 21:51
To może i ja parę słów dopowiem, mimo iż magiem nie gram.
Jeśli ma się pieniądze, oraz umiejącego dobrze grać rycerza z czarem Zew Odwagi, można śmiało iść od 17 poziomu (na tym poziomie można kupić Smoczy Oddech/Śnieżny Podmuch) na Trolle. Te zwykłe na północny wschód.
Jeśli opracujecie dobrą taktykę, poziom leci jak szalony (na ~20 poziomie kolejny awans w ~20min).
Warto wspomnieć również o zdobywaniu doświadczenia, a może bardziej pieniędzy,, na Bagiennych Smokach. Radze używać mistycznego miecza oraz czaru efo/olta tote. Mimo iż bardzo monotonny to dość przyzwoity exp oraz zarobek na ~60+ poziom.

Ach no i przecinki stawia się "przy" słowie. Takie wiszące samotnie rażą oczy. Mnie znaczy się ;).


Przed "oraz" nie stawia się przecinka. Dwa przecinki obok siebie również wyglądają niezbyt ładnie.

makmej
16-08-12, 13:53
Poprawiłem kilka błędów lub dziwnych zdań:P

Tron
18-08-12, 14:37
Przeniosłem do działu poradników.

Stros
23-08-12, 17:04
Po aktualizacji ten poradnik trzeba będzie zrewidować.

Większość potworów z Zachodniego Raindaru jest po za zasięgiem solowego polowania.
Polowanie na czarnoksiężnikach jest dużo mniej opłacalne - exp rate dużo niższy.

Co do podklas:
Wybór alchemika nadal ociera się o masochizm.

Duchowny - aktualizacja przyniosła zmniejszenie potencjału leczenia - zwiększono "wczerpanie" na leczenie kolegi i leczenie mistrzowskie
Elementalista - nadal ma najpotężniejszy czar w grze (UE) z chyba najpotężniejszym "wyczerpaniem"
Nekromanta - ograniczono DMG podstawowych czarów - SD i "nutek"

makmej
23-08-12, 19:30
Zakutalizowane

cado
30-08-12, 10:06
Ja mam pytanie co do treści poradnika, mianowicie napisałeś, że 25-40 lvl można iść na nekromantów i wszystkie poziomy cyklopów, moje pytanie brzmi jak to zrobić z racji tego że dopiero zaczynam grać magiem i z autopsji wiem że od władcy młota schodzę na 3 hity a nie bardzo jest jak z nimi uciekać, nie wspomne o nekro.

danio4don
28-10-12, 14:16
fajny poradnik przyda mi się bo właśnie bd zaczynać grac magiem :)

jakub00s
28-10-12, 19:27
Na 60 lvl mozna isc na Wywerny z calkiem przyzwojitym zarobkiem a exp bez bonusu dochodzi do 130k/h

sidexxx
05-11-12, 16:01
Taka mała prośba, mógłbyś podać orientacyjną liczbę potków, żeby wyciągnąć ten exp który podajesz, expie sobie magiem właśnie i mam z tym problemy : P

leon
29-11-12, 09:44
Dobry Poradnik właśnie zrobiłem Maga zobaczymy jak się nim gra :)

gohan
01-12-12, 23:15
poradnik dobry idę krok po kroku i dobry jest

mikus
03-12-12, 18:44
Aktualizujesz poradnik pod najnowsza aktualke? :)

Kozi1911
13-01-13, 23:09
Poradnik w porządku ;)

PS. odczytaj priv Makmej

Swistakowy
06-01-14, 01:31
Aktualne? Idzie skorzystać? :x

mario
06-01-14, 08:29
Po części. od 110-120 możesz iść na oberwatorów i na mózgi 600k/h ze staminą. smoki na przeszłości wyciągnie się teraz więcej niż 400k/h

makmej
07-01-14, 10:38
Zaktualizowany! :)

boro1120
02-02-14, 14:36
Dodalbym od +/- 25 lvla dicerosy dla pacc - do 55k/h i spoory profit. Expimy z kosturem i czarem eamo aluk.

Usun wzmianke dotyczaca bagiennych smokow - dobry drop? Nie sadze.

Na ~30 lvlu z blokerem mozemy sie wybrac na mysmenie tam na zachod od poludniowego wyjscia z miasta. Bloker blokuje przejscie jednokratkowe i bijemy po 2 z ofli lub pojedynczo z eamo aluk. Z 9mlvlem na 22 lvlu mialem tam ponad 80k/h, wiec sadze, ze 120k/h po rozdaniu pnow wyciagniemy bez trudu.

Wraz ze wzrostem lvla bede starac sie dorzucac swoje dwa grosze.

@
Na mysmeniach do 140k/h wyciągałem z blokerem 33 lvlem z 49mlvl. Na +/- 40lvlu wyciągłem 212k/h :)

hulton
03-03-14, 23:00
Nie wybierać alchemika? :o
Szkoda :<
Już się nastawiłem na alchemię i maga :(


Czy brak paru czarów to jedyny minus?

Estebano
22-05-14, 06:11
Zaktualizuj to o tym, żeby nie brać alchemika :D Ogólnie o subprofach i o Pnach :)

Hikari
03-02-16, 03:08
Opłaca się magiem bić mieczem 1h? Czy różdżka daje radę? Chodzi mi głównie o palenie przez nią many. Da radę wyciągnąć z jakiejś umagicznionej broni lepszy dmg niż z różdżki o podobnej klasie? System punktów nauki zachęcił mnie by zbudować maga bojowego czego w T**i się nie opłaca robić bo skilować miecz mija się z celem ;o

Catthon
03-02-16, 08:16
Ja bym proponował Morgian, byś jednak poszedł sobie gdzie indziej i nie czepiał się tego, że przychodzą nowi gracze na boga.

Pisze się Tibii. Taka tam gramatyka.

Co do wybierania alchemika - ja grałem magiem alchemikiem-elementalistą i bardzo sobie chwalę. Elementalista ma spory bonus do dmg obszarowego, który niweluje zarówno duchowny, jak i nekromanta. Z tego względu alchemik jest tu dobrą opcją. Przy okazji masz do dyspozycji całą tą zabawę płynącą z tworzenia własnych mikstur, co wiąże się ze sporymi oszczędnościami.

Pawlo182
03-02-16, 19:13
Jakiś czas temu grałem magiem i do czasu aż nie zrobiłem zadania na krasnoludy (te zwykłe) do końca, to biłem cały czas mieczem 1h i posiłkowałem się czarami, ale bez używania manasków.

Wbiłem 20+ skill 1h i na pewno taniej i szybciej wychodziło mi expić na krasnalach z mieczem niż z rózgą.

Catthon
03-02-16, 21:19
Jeśli chodzi o początek magiem, to szczególnie polecam zaczarowane na żywioł strzały. DMG obszarowy dochodzący nawet do 100 świetnie sprawdza się na początku, a strzały w sumie nie są drogie.