PDA

Zobacz pełną wersję : Pomysły.


Narwashi
24-11-12, 21:36
Altaron trochę nie wypalił. Nie można winy zrzucić na brak reklamy, tibia też jej nie miała i odniosła sukces. To jest tak, że po prostu jedna osoba namawia do gry kumpli, oni namawiają swoich kumpli i tak dalej. Brak reklamy nie ma związku z tak małą liczbą graczy na serwerze. Skoro to nie przez reklamę więc przez co gra tak mało osób? Nieważne, pewnie i tak nie wymyślę rozwiązania. Zamiast tego mam do was pytanie: Tworząc własną grę na silniku tibi co byście w niej zmienili/dodali? Być może poznamy ciekawe odpowiedzi, które zostaną przez kogoś kiedyś wykorzystane. :)

Zacznę od siebie:

1.Brak minimapy - wielu z was miało pewnie tak, że gdy wróciło do gry po długiej przerwie mapa była nieodkryta, pomimo tego już po kilku/nastu sekundach można było się zorientować w terenie niezależnie w której części mapy się nie znajdujemy i bez problemu znaleźć drogę do depo. Mowa oczywiście o doświadczonych graczach. Czemu usunąć mapę? Jest wiele powodów oto kilka z nich:
-nie można by tak po prostu stworzyć mapy respów. Nawet jeśli w takiej sytuacji powstanie jakaś mapa to na pewno będzie ona nie tak dokładna i autor będzie musiał włożyć w nią sporo pracy.
-ciekawsza gra, gdy już poznamy każdy zakątek mapy nie ma nic do odkrycia i jest nudniej. Bez mapy nigdy nie będziemy mieli pewności, że odkryliśmy wszystko i nawet po roku gry i więcej coś może nas zaskoczyć.
-będzie trudniej, trzeba będzie orientować się w terenie, gra stanie się bardziej wymagająca.
Jeśli ktoś uważa, że bez mapy nie da się grać zróbcie mały test: wylogujcie gdzieś noobchara np. na tydzień i po tygodniu bez patrzenia na mapę zorientujcie się w terenie. Zobaczycie jak łatwo wam to przyjdzie.

2.Brak kanału czat, handel itp.
Dlaczego nie powinno ich być? Większa interakcja między graczami - w miastach można stworzyć dzielnice handlowe. Wielu z was pewnie pamięta, że domek z ladą może służyć jako sklep. Gracze w celu kupna lub sprzedaży muszą udać się do tej dzielnicy. Bardziej sprytni wiedzą, że handlując można nieźle zarobić, więc tworzyliby sklepy, a nawet całe gildie zrzeszające kupców.
Najbardziej przebiegli mogą zebrać niezły majątek nawet nie ruszając się z miasta. Załóżmy że tarcza jest warta 300, gracz wracający z expa chce szybko sprzedać przedmioty więc sprzeda tarczę w sklepie za 250 i od razu wyrusza dalej. Sklepikarz odkłada tarcze i sprzedaje ją we właściwym czasie za 350. Wszyscy są zadowoleni klienci nabyli towar błyskawicznie, a sprzedawca zarobił. Oczywiście ten pomysł ma sens przy większej ilości graczy bo gdy będzie ich za mało sklepikarz szybciej zarobi expiąc niż handlując.

3. System wytwarzania przedmiotów, z innych. Nie musi być jakoś bardzo skomplikowany - wystarczy nawet wymiana u npc. Chodzi o to by pojedyńczy przedmiot miał wiele zastosowań np. rude żelaza można użyć do warzenia mikstury, wykucia pancerza, zrobienia zadania, zdobycia addonu, wytworzenia mebli itp. Im więcej zastosowań tym lepiej ponieważ handel danym przedmiotem się wtedy opłaca. Najlepsze pancerze powinny być dostępne tylko przez wytworzenie i wymagać wielu składników.

Przepraszam za błędy i czekam na wasze pomysły! pozdro!

Kuzyn
24-11-12, 21:48
Własna gra na silniku Tibii, seriously? Ty wiesz w ogóle o czym piszesz? xD

Narwashi
24-11-12, 21:54
Własna gra na silniku Tibii, seriously? Ty wiesz w ogóle o czym piszesz? xD

Nie chciałem pisać ots. Ogólnie masz racje nie wiem o czym pisze nie znam się na tym od strony technicznej.

Kuzyn
24-11-12, 21:58
Nie chciałem pisać ots. Ogólnie masz racje nie wiem o czym pisze nie znam się na tym od strony technicznej.

Nie da się napisać gry na silniku Tibii, przynajmniej nikt spoza Cipsoftu tego nie zrobi bo źródła są zakodowane. Te "silniki ots" to są tylko serwery, które umożliwiają grę. Sama gra to klient, także nawet jeśli zmienimy nazwę klienta, grafiki to i tak dalej będzie Tibia.

Nie dawno powstał Otclient, klient napisany przez ludzi z zewnatrz, przystosowany do gry na OTS, niby wygląda podobnie Tibii, ale jego można by już uznać za jakiś osobny projekt.

sidexxx
24-11-12, 22:03
Z jedynką nie za bardzo się zgadzam, nie będę latać na klawiszach nie wiadomo ile jak mam misje gdzie muszę latać przez pół mapy... "np, Mój przyjaciel niedzwiedź <3" tylko walne map clicka.
Ale z 2 nawet się zgodzę, na pewno usunąłbym kanał handlu i zastąpił Gildią Kupców (hapaj linka, myślę że ci się spodoba, https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=4607 ) a co to chatu tego ogólnego to nie wiem... fajnie podczas expa sobie z kimś pogadać, pomóc komuś itp
Co do trzeciego to tak (ale addonów nigdy nie będzie), wyszukaj sobie pomysły attax'a on ładnie to gdzieś opisał.

Narwashi
24-11-12, 22:11
Co do trzeciego to tak (ale addonów nigdy nie będzie), wyszukaj sobie pomysły attax'a on ładnie to gdzieś opisał.

Te pomysły nie dotyczą altaronu. Poza tym jak usuniesz kanał handel i zostawisz inne to będzie nadal kanał handel tylko pod inną nazwą.

sidexxx
24-11-12, 23:03
Te pomysły nie dotyczą altaronu. Poza tym jak usuniesz kanał handel i zostawisz inne to będzie nadal kanał handel tylko pod inną nazwą.

heheh ja głupi niedoczytałem jakos :P
pisanie na innym chacie że coś się sprzeda było by karalne.

Dreat
12-01-13, 20:42
Tak jak wyżej było napisane, na silniku Tibii nie da rady zrobić nic takiego. Tj na tym, co Cipy udostępniają.

A pisanie czegoś takiego od zera w tak mało osób byłoby... nie, po prostu nie. A szkoda. Choć, gdyby zebrać więcej koderów i używać dobrego systemu organizacji? Ale i tak pozdro, pisanie własnego silnika. Zwłaszcza, że PC powoli odchodzą do lamusa Q__Q

mikus
12-01-13, 23:51
silnik bedzie za 3 lata. Fck yea.

Dreat
13-01-13, 07:09
silnik bedzie za 3 lata. Fck yea.

Jakby spiąć poślady i dobrać dobry team to by szybciej poszło. I efekty byłyby 100x lepsze od osta zwykłego. Ofc gdyby wszystko było wyszlifowane i zrobione z sercem.