Zobacz pełną wersję : Altaron vs Tibia
Celem poradnika jest zobrazowanie różnic pomiędzy obiema grami oraz pokazanie ich wad i zalet.
Zacznijmy od charakterystyki obu gier
Tibia – gra z gatunku MMORPG, stworzona przez czterech niemieckich studentów informatyki (Stephan Börzsönyi, Guido Lübke, Ulrich Schlott i Stephan Vogler), dystrybuowana przez niemiecką firmę CipSoft. Początkowo była niekomercyjnym eksperymentem. Pierwsza wersja Tibii została wydana 7 stycznia 1997, by po trzech dniach dołączył do niej pierwszy gracz. Początkowa wersja była bardzo niedopracowana. Po krótkim czasie stała się projektem komercyjnym.
Tibia, mimo stosunkowo długiego czasu istnienia, nadal posiada prostą grafikę opartą na bitmapach stworzoną w 2D. Gra pozbawiona jest jakichkolwiek dźwięków. Uczestniczenie w grze jest bezpłatne, jednakże CipSoft oferuje ulepszanie kont do statusu konta premiowanego odblokowującego wiele dodatkowych opcji.
Słowo Tibia po łacinie i po angielsku oznacza kość piszczelową. Twórcy gry nie wiedzieli jednak o tym, gdy wymyślali nazwę. Później twórcy świadomie nazwali kilka miejsc nazwami anatomicznymi: Fibulę (kość strzałkowa), Mount Sternum (sternum - mostek) oraz Femor Hills (femur – łac. kość udowa).
W Polsce gra stała się tematem reportażu prasowego na temat uzależnienia od gier i internetu.
Altaron - gra MMORPG oparta na silniku tibijskim (jeszcze). Start pierwszej wersji Altaronu, a tym samym pierwszego serwera (PVP) datowany jest na 23 kwietnia 2011 roku. Gra jest sukcesywnie prowadzona przez grupę znajomych (Slythia, Prakt i Trav). Altaron jest wciąż doskonalony, a różnicę pomiędzy nim a Tibią widać już po pierwszym zalogowaniu.
Gra jest całkowicie po polsku, więc jest przeznaczona zarówno dla tych laików z języka angielskiego jak i dla wyjadaczy. Wszystko to w połączeniu z tak lubianą grafiką 2D, umila grę. Altaron jest darmowy, jednak istnieje możliwość zakupu Statusu Szlacheckiego (konto płatne).
Oczywiście w Polsce gra nie stała się tematem do reportażu na temat uzależnienia od internetu i gier.
Plusy i minusy obu gier
Tibia
+ Spora liczba graczy (nie tylko z polski)
+ Duży wybór serwerów
+ Usprawniony handel pomiędzy graczami
+ Olbrzymia mapa
- Monotonna gra polegająca głównie na zdobywaniu doświadczenia.
- Duża liczba botów
- Brak możliwości wyboru języka na polski.
Altaron
+ Rozwinięta fabuła
+ Obszerna mapa
+ Unikatowe skrypty
- Słabo rozwinięty handel
Cechy różniące Altaron od Tibii
3 Klasy postaci (mag-czarodziej, wojownik-rycerz, łucznik-zwiadowca).
Możliwość zakupu drugiej promocji po wbiciu 55 poziomu doświadczenia (wymagany status szlachcica).
Niewymagane trenowanie (pot. zwane skillowaniem). Wszystko dzięki punktom nauki, które możemy spożytkować na podniesienie swoich umiejętności. Co poziom otrzymujemy 5 punktów nauki.
Możliwość opuszczenia wyspy dla początkujących (w tym przypadku Anan bądź Lewena) na 10 poziomie.
Obszerna fabuła dotycząca głównie wojny z abitańskimi najeźdźcami.
Wprowadzony system subprofesji. Do wyboru 4 podklasy: duchowni, elementaliści, nekromanci i alchemicy.
Własne grafiki.
Możliwość ulepszania przedmiotów za pomocą zwoi bądź kostki transmutacji.
Brak spoilerów do questów, a samo spoilowanie jest karane. Zmusza to graczy do myślenia nad zadaniami.
Zestawy opancerzenia dające bonusy.
MG, SG często obecni w grze, więc kontakt z nimi jest ułatwiony.
Możliwość tworzenia mikstur (jeśli jesteśmy alchemikiem).
Dzienne misje dostępne w gildiach.
Wnioski końcowe
Wiele osób porównuje Altaron do Tibii i mają poniekąd rację. To coś co łączy obie gry nazywane jest silnikiem. Niewątpliwie Altaron dąży do oderwania się od Tibijskiego wizerunku i pewnego dnia to nastąpi. Jak widać obie gry oferują coś innego i od was graczy zależy, którą grę preferujecie.
Nie powiedział bym że mała liczba graczy jest bynajmniej na pvp. Co każda łatka czy aktualizacja ludzi przybywa. Po 2 nie jest to jakaś globalna gra.
Teraz bedzie poradnik na gracza przypadal, jak macie tego pacca :D
Do altaronu bym dopisał:
- Monotonna gra polegająca głównie na zdobywaniu doświadczenia.
- Duża liczba botów
- Ogromne PA
- Konieczność podporzadkowania sie pod jedna z glownych gildi inaczej hunt
- Brak kultury na expach, nie przestrzeganie ew. listy koljenosci expiacych przez high lvle i ich noob chary
pare bym jeszcze wymyślił, ta gra bedzie padała dopóki dzieci z exorit nie przestana grac, coll niczego sobie tez
Teraz bedzie poradnik na gracza przypadal, jak macie tego pacca :D
To wcale nie z uwagi na status szlachecki :) Po prostu dla zabicia czasu, bijąc złotego smoka, postanowiłem coś napisać.
Do altaronu bym dopisał:
- Monotonna gra polegająca głównie na zdobywaniu doświadczenia.
- Duża liczba botów
- Ogromne PA
- Konieczność podporzadkowania sie pod jedna z glownych gildi inaczej hunt
- Brak kultury na expach, nie przestrzeganie ew. listy koljenosci expiacych przez high lvle i ich noob chary
pare bym jeszcze wymyślił, ta gra bedzie padała dopóki dzieci z exorit nie przestana grac, coll niczego sobie tez
No niestety, ja nic nie poradzę na sytuację na serwerze PVP. Obowiązuje tam inna polityka i to od tych dwóch gildii zależy czy gra się wam dobrze, czy gra się źle.
Dla tibii plus za rozwinięty handel? Śmiech na sali. To samo, z obszerną mapą na altaronie. Do minusów tibi dopisałeś, że gra polega głównie na monotonnym expieniu? Być może teraz tak jest (nie logowałem od 5 lat), ale kiedyś było inaczej, wojny, wykonywanie ciekawych questów (te altarońskie nie mają się co równać), odkrywanie ogromnej mapy, spotykanie nowych potworków, walka z bossami, ataki na miasta, tajemnice. Na altaronie też są nowe potworki fakt, ale większość jest zerżnięta z tibi np. cyklopy, elfy, krasnoludy, orki, smoki. nieumarli i wiele innych (więc nie spotykamy nowych potworków tylko klony). Dlaczego? Po prostu tych potworków jest tyle samo rodzajów i są na te same poziomy lvlowe co w tibii. To, że na altaronie zmienicie grafikę cyklopów nie znaczy, że nie są zerżnięte z tibi. Przykład potworków które nie są zerżnięte to np. trolle, tutaj robota została dobrze wykonana i nie polegała tylko na zmienie nazwy i grafiki potworka. Jeśli chodzi o bossy to oczywiście nie ma prawdziwych bossów na altaronie. (Nie nazywajmy potworka który respi się co 15 min bossem).Tak samo z atakami. Ogólnie altaron jest dobrą grą, która mogła przerosnąć swojego mistrza, ale nie stało się tak przez niektóre nietrafione decyzje twórców.
Podsumowując dawna tibia wygrywa z altaronem klimatem, ale problem w tym, że już nigdy nie wróci. Zostaje więc tylko altaron.
Do altaronu bym dopisał:
- Monotonna gra polegająca głównie na zdobywaniu doświadczenia.
- Duża liczba botów
- Ogromne PA
- Konieczność podporzadkowania sie pod jedna z glownych gildi inaczej hunt
- Brak kultury na expach, nie przestrzeganie ew. listy koljenosci expiacych przez high lvle i ich noob chary
pare bym jeszcze wymyślił, ta gra bedzie padała dopóki dzieci z exorit nie przestana grac, coll niczego sobie tez
Dużo botów? Nie mówimy o Twoim wyimaginowanym świecie.
Jakoś większego PA tutaj nie spotkałem niż w Tibii.
Obiema walczącymi gildiami można się spokojnie dogadać(przykład to chociażby ma osoba). Wystarczy nie szaleć za bardzo(chodzi mi bicie innych graczy) oraz spokojnie wyjaśniać wszelkie spory. Wielu graczy jak padnie po jakimś nieporozumieniu padnie to zaraz wali z dupy i rzuca inwektywami na prawo i lewo. Wtedy nie dziwne, że dostają hunta.
Brak kultury na expach hmmm a czego Ty chcesz? Oni walczą, tracą lvl, skile, kase i to oni maja władze na serwie. Tak jest na serwerach pvp wszędzie, albo rządzisz i dyktujesz warunki albo się podporządkowujesz się. W Tibii tego tak nie było widać, ale tam na 1 gracza walczącego w wojnie przypadało 30 zwykłych graczy tutaj będzie 5 max 10.
Dlatego ja gram na non pvp :)
Magnaturon
25-12-12, 06:16
Bez przesady...
Jak ktoś na prawdę jest neutralny i nie ogarnia chorych akcji to gra spokojnie. Tak piszecie PA na serverze. Jaki by miało sens bicie neutralnych graczy? Po to by wbić rsa? Rs w wojnie to najgorsze co może być. Niema tu war mode i większość osób w wojnie nie marnuje fragów na neutrali. To, że jest kilka wyjątków nie oznacza, że panuje wszechobecne PA, bez przesady...
Dla mnie największym minusem Altaronu jest to że jest TYLKO po polsku... Wolał bym pisać po angielsku, tak już się przyzwyczaiłem. Ponadto jeśli można by było z NPC pogadać po Angielsku, ludzie z innych krajów też by grali.
Dla mnie największym minusem Altaronu jest to że jest TYLKO po polsku... Wolał bym pisać po angielsku, tak już się przyzwyczaiłem. Ponadto jeśli można by było z NPC pogadać po Angielsku, ludzie z innych krajów też by grali.
Kwestia byłą poruszana kilka razy, ale spotkała się z odmową (przynajmniej na tę chwilę). Zobaczymy co czas pokaże.
Dla mnie największym minusem Altaronu jest to że jest TYLKO po polsku... Wolał bym pisać po angielsku, tak już się przyzwyczaiłem. Ponadto jeśli można by było z NPC pogadać po Angielsku, ludzie z innych krajów też by grali.
https://forum.altaron.pl/showpost.php?p=50296&postcount=16
Tibia moim zdaniem wydaje się być bardziej wciągającą grą na dłuższy okres czasu. Altaron posiada swój niebagatelny urok. Obie gry są moim świetne. Dodatki do tibia znaleźć można http://tibiabase.com/
Tibia 99% full boty
Altaron 99% spoko ludzie, oczywiście nie wliczam morgiana.
Kermelciu.. sądzę że by było dużo lepiej niż męczyć się z tym złodziejem.
Windykator
15-11-14, 21:00
Moje zdanie jest nieco inne. W czasach podstawówki grałem w tibie na non-pvp i miałem swojego elite knighta w topce serwera, graliśmy z kumplem we 2ch. W czasach gimbazy z kumplami pykaliśmy na serverach pvp, jednak każdorazowa przygoda wynosiła nie więcej niż pół roku. Wchodziliśmy wybić co się da i odchodziliśmy na inny server. Potem było tylko gorzej, bo o poziomy było coraz łatwiej i zabijanie topki servera nie było takie proste - trzeba było wbijać coraz wyższe poziomy, a cc'ki to rzecz, której nigdy nie kupowaliśmy, wszystko wbijaliśmy na szybko i kasa również była ze sprzedaży nagórd z questów, których z czasem nikt już nie kupował (chyba, że do rashida). Na altaronie jest o tyle lepiej, że tutaj gra wymaga gry ręcznej (koniec z nawykiem botowania). Pvp jest na znacznie niższym poziomie (może to wina graczy, może to wina braku botów), ale wymaga ogromnego refleksu, więc mój poziom też jest strasznie zaniżony. Jakiś czas temu bez bota wbiliśmy na Karamy (lacrimosa aka exorit) pobić się z Collegium. Byłem pozytywnie zaskoczony, bo kiedyś bez bota bym po prostu nie umiał... Wracając do tematu - altaron to gra, która zatrzyma na dłużej. Gra w tibie po przygodzie z altaronem nigdy nie da tyle radości co kiedyś. Trudno stwierdzić co konkretnie w nim jest, ale mam nadzieję, że czas dotknie go jedynie w pozytywny sposób.
Tibia 99% full boty
Altaron 99% spoko ludzie, oczywiście nie wliczam morgiana.
Kermelciu.. sądzę że by było dużo lepiej niż męczyć się z tym złodziejem.
Trudno mi jest to powiedzieć, od startu byłem zwolennikiem Altaronu, ale kiedy zacząłem grać na RL półtora miesiąca temu... Altaron stoi bardzo w tyle ze wszystkim.
Jak ja widzialem na test serverze co Drakonno umie robic to kopara mi opadla, szkoda, ze 3/4 rzeczy ktore widzialem nie zostaly wprowadzone i pewnie nie zostana :uśmiech6:
Plusy i minusy obu gier To ta sama gra a nie dwie inne
Tibia
+ Spora liczba graczy (nie tylko z polski)Chyba się czegoś naćpałeś
+ Duży wybór serwerów
+ Usprawniony handel pomiędzy graczami
+ Olbrzymia mapa
- Monotonna gra polegająca głównie na zdobywaniu doświadczenia.że niby ]{ur\/\/a w altaron taki nie jest
- Duża liczba botów
- Brak możliwości wyboru języka na polski. tak samo jak w altaronie, cymbale
Altaron
+ Rozwinięta fabułaoooooo ]{ur\/\/a rozwinięta fabuła<facepalm> jaram się, fabuła ma polegać na tym że w obozie siedzą jakieś tam abitańce rozmnażające się poprzez podział komórkowy i nie wychodzące na zewnątrz bo się przeziębią?
+ Obszerna mapa To taka różnica że w tibi jest olbrzymia a w altaronie obszerna?
+ Unikatowe skrypty
- Słabo rozwinięty handelznalazłeś bardzo wiele minusów, ale dobrze że wypisałeś te najistotniejsze
Od tego całego subiektywnego "artykułu" oblepionego lizodupstwem aż mi się chce rzygać. Dziękuje.
Plusy i minusy obu gier To ta sama gra a nie dwie inne
Tibia
+ Spora liczba graczy (nie tylko z polski)Chyba się czegoś naćpałeś
+ Duży wybór serwerów
+ Usprawniony handel pomiędzy graczami
+ Olbrzymia mapa
- Monotonna gra polegająca głównie na zdobywaniu doświadczenia.że niby ]{ur\/\/a w altaron taki nie jest
- Duża liczba botów
- Brak możliwości wyboru języka na polski. tak samo jak w altaronie, cymbale
Altaron
+ Rozwinięta fabułaoooooo ]{ur\/\/a rozwinięta fabuła<facepalm> jaram się, fabuła ma polegać na tym że w obozie siedzą jakieś tam abitańce rozmnażające się poprzez podział komórkowy i nie wychodzące na zewnątrz bo się przeziębią?
+ Obszerna mapa To taka różnica że w tibi jest olbrzymia a w altaronie obszerna?
+ Unikatowe skrypty
- Słabo rozwinięty handelznalazłeś bardzo wiele minusów, ale dobrze że wypisałeś te najistotniejsze
Od tego całego subiektywnego "artykułu" oblepionego lizodupstwem aż mi się chce rzygać. Dziękuje.
Chciałem to wcześniej zrobić, ale nikt tak bardzo nie zapracował sobie na to jak Ty. Tak więc złota łopata za odkopanie tematu wędruje do Ciebie.
PS. w domu nie jesteś. Trochę kultury.
Dziękuję.
Chciałem to wcześniej zrobić, ale nikt tak bardzo nie zapracował sobie na to jak Ty. Tak więc złota łopata za odkopanie tematu wędruje do Ciebie.
PS. w domu nie jesteś. Trochę kultury.
Dziękuję.
Dziękuję, wyślij mi do neolith.
PS. jestem w domu,
PS2. to nie brak kultury tylko konstruktywna krytyka
PS3. Dziękuję
Dziękuję, wyślij mi do neolith.
PS. jestem w domu,
PS2. to nie brak kultury tylko konstruktywna krytyka
PS3. Dziękuję
Przeklinanie na forum publicznym i wyzywanie kogoś to przejaw buractwa a nie konstruktywna krytyka. Widać jesteś za bardzo ograniczony żeby to zrozumieć...
Windykator
18-11-14, 17:15
no kurwa nie. kogo interesuje ile chujów, kurew, pizd czy chuj wie czego innego wrzucę w temat w którym dam więcej argumentów w kwestii dyskusji niż filozof? Czyj post jest więcej wart? masz w dupie czyjeś zdanie, to ja mam w dupie Twoje. Miłej gry.
Krytyka, krytyką, zamknięte umysły nie potrafią przyswajać informacji i widzą kurwy i chuje zamiast całości tekstu, a tych się używa jak łapy już opadną.
sebastianix
25-12-14, 03:35
Altaronowi wcale nie brakuje nic jeżeli chodzi o fabułe i mapę. To sie rozwija w miarę regularnie. Jakby zrobić nową postać to jest parę fajnych długich questów, które, żeby nie te 200 lvl, wcale nie byłoby tak łatwo zrobić. Altaron był fajny przede wszystkim za system pvp, który w sumie jest nadal fajny. W pewnym momencie zabrakło balansu jak ludzie zaczęli wbijać te lvl z prędkością światła. Powiedzmy, że od 150 lvl jest duży dysonans miedzy klasami, potwory też już nie stanowią wyzwań i gra robi się nudna. Ogólnie bardzo miło wspominam altaron, chociaż już nie gram. Wydaje mi się, że nowy gracz, który nie dostanie talarów od kogoś, ma co robić przez dobrych parę miesięcy gry, kiedy wszystko poznaje sam od początku.
Altaron byl super te 2 lata temu, teraz juz stracil swoja fajnosc wlasnie przez to, ze ludzie powbijali hlvle, przydał by sie nowy serwer z nową reklamą i nowymi graczami, a nie po 10 dziennie na tych 2 serwerach. Tak samo jest z rl tibią, biegają 700 lvle - 300-400 to norma brakuje czegoś więcej, czegoś nowego.
i tym czymś nowym nie będzie nowy serwer lol to nic nie poprawi xD