PDA

Zobacz pełną wersję : [pixelart] Lineart i Paleta - porady


Hanzo
13-04-13, 21:10
Siemka!
Zdecydowałem, że najpierw zrobię poradnik na lineart i paletę, a później coś nt. izometrii, która wtedy powinna wyjść znacznie ciekawiej :P.

#Linearty i palety tutaj mogą być wykorzystane tylko w celach ćwiczeniowych :P#
Paint?
Ja w nim robię tylko lineart, a paletę dobieram (cieniuję) w GIMPie - używam tego programu do pixel artów. Można w nim uzyskać powiększenie aż x16 krotne, czyli x2 razy większe niż w paincie. Dodatkowo można ustawić hotkeye na ołówek,color pickera i wiaderko(edit>keyboard shortcuts>tools). Sam edytor kolorów jest bardziej zaawansowany ;):
http://screenshu.com/static/uploads/temporary/c7/rz/vd/wixbq5.jpg
http://screenshu.com/static/uploads/temporary/50/9c/0a/l3e6o1.jpg

Narzędzia:
Używać tylko:
- ołówka
- wiaderka
- color pickera (taka pipeta)

W ten sposób zostaje zachowany czysty pixelowy styl (używanie pędzli, smudge/burn toola da 132090 kolorów). Ograniczenie w kolorach przyśpiesza pracę - szczególnie w animacjach/całych setach. Można zrobić hełm, a kilka tygodni później wrócić do palety i dorobić zbroję, buty itp.

Ilość kolorów
Właściwie nie ma granicy. Jak robię przedmiot z jednym kolorem np. zbroję to wychodzi mi 8-12. Rośnie wraz z detalami, animacjami lub kombinacjami np. złoty+niebieski

Lineart
Linie powinny być czyste z ładnymi zaokrągleniami i bez szarpanek. Tworząc lineart warto czasami dłużej pobawić się z detalami np. końcówką rączki od broni
http://s6.ifotos.pl/img/liniepng_xpqasqq.png
http://s6.ifotos.pl/img/Plineartp_nhpxhra.png1. Kontur z detalami, a potem cieniowanie
http://s4.ifotos.pl/img/plineart2_nhpxhep.png2.Można zacząć z prostym konturem, a detale i inne zarysy dodać w cieniowaniu (Częściej tak się bawię, łatwiej bez czarnych pixeli w środku).


http://s6.ifotos.pl/img/wipsrpng_npsqsrx.png3. Szkic, który najczęściej używam w potworach lub gdy szukam szybko pomysłów na coś skomplikowanego > Lineart
Kolory
http://s6.ifotos.pl/img/Pkolorypn_nhpxhnh.png
Zapomnijcie o idealnie szarych itemach. Lepiej dodać minimalne odcienie kolorów np. żółty i fioletowy w armorze. Wygląda to żywiej i ciekawiej.

Paleta
Dobór kolorów to chyba najtrudniejsza rzecz. Dobra paleta powinna zawierać:

jaśniejsze odcienie
kolor bazowy
cienie

Jeszcze lepsza paleta ma wymieszane barwy. Staram się balansować z sąsiednimi kolorami na kole kolorów.

Jaśniejsze - zmiany w kolorze, można iść w stronę żółtego
Cienie - zmiany w kolorze, bliżej niebieskiego i fioletu (lub niebieskie-fioletowe cienie)
Reflect - światło odbite

http://s6.ifotos.pl/img/pkolor2pn_nhpxrwx.png
Unikanie czarnych pixeli w środku
--dopiszę--
Proste AA
--dopiszę--
Cieniowanie
Niestety tu nie umiem powiedzieć jak. Ćwiczenia będą najlepszą radą.
Tu są jakieś kolorki z moich poprzednich prac. Nie używam ciągle tych samych palet, jak tworzę nowe przedmioty to i nowe kolory (wiadomka inna sprawa z stalowymi pancerzami i szatami magów).
http://s6.ifotos.pl/img/pkolor3pn_nhpxxhe.png

http://s4.ifotos.pl/img/wippng_npswqwn.png
Tu mam ładny przykład - 2-3 (base, jasny, ciemny) kolorki na początek i stopniowe dodawanie następnych "aż będzie ładnie". Jak widzę ostrze przejścia, a ich nie chcę zwyczajnie dodaję następny kolor itd aż do końca ;)
Dithering
Troszkę go zastosowałem w samochodziku wyżej. Technika polega na użyciu mniejszej ilości kolorów, a daje przejście/odcienie:
http://s6.ifotos.pl/img/dithering_nhpnnwh.png
Warto znać. Można stosować okazyjnie przy większych spriteach tibijskich.
Przydatne linki
http://hivemind.in/pj/specs/ - podajemy link do obrazka, a stronka poda nam rozmiary i listę kolorów
http://purplekecleon.deviantart.com/art/How-I-See-Color-A-Tutorial-184642625 - Ładnie wytłumaczony tutorial na kolory, ale po angielsku. Warto zajrzeć. by purplekecleon
http://lollige.deviantart.com/art/Pixelart-Noobtorials-73577025 - 5 wskazówek
Poradnik będę poszerzać. Zadawajcie pytania. Postaram się odpowiedzieć i dodać tu informacje.
Zastrzegam prawa do tutoriala :P

RubSon
12-05-14, 16:17
Poradnik bardzo dobry! :-) Kiedyś bawiłem się w pixelarty i po przeczytaniu tego zastanawiam się czy nie wrócić do tej zabawy... :-) Tylko mam prośbę, mógłbyś uzupełnić te luki które zostawiłeś na później, bardzo by mi to pomogło. :-)

Pozdrawiam, RubSon.

Irdorath
12-05-14, 17:54
Tego szukałem, dzięki !
Kij z tym, że z 2013

RubSon
13-05-14, 05:52
A no kij z tym, wystarczyło odkopać z odmętów... :-D Tylko brakuje mi tych paru uzupełnionych pkt. :-\

Pozdrawiam, RubSon

Hanzo
30-07-14, 14:34
Nie aktualizowałem i nie pisałem więcej, gdyż nie było komentarzy. Sam tutaj już nie zaglądam zbyt często. Ot wzięła mnie ochota prawdzić co na Altaronie.

Unikanie czarnych pixeli w środku. Zwyczajnie usunięte. Tu chodzi też o unikanie lineartu w środku. W takich miejscach używam ciemnych kolorów lub staram się rozdzelić części przez ich walor tj. różnice w odcieniach, kolorach.
AA. Nie ma co się rozpisywać. Wygładzanie krawędzi przez dodanie kolorów przejściowych.

Myślałem nad powrotem do częstszego pokazywania moich prac i pisania tips/tutoriali. Wiadomo. Oprócz prostych mieczy, można robić całe eq, outfity, potwory, naturę, architekturę, efekty czaró, groundy i wiele więcej...
Tylko nie wiem kogo to jeszcze interesuje. Co raz mniej osób bawi się pixel artami w tym stylu.

Arkon
30-07-14, 15:06
mnie poniekąd interesuję, ciekawe są te obrazki : >

RubSon
30-07-14, 16:20
Mnie również bardzo to interesuje. :) Nie zwlekaj i bierz się do roboty! :) Masz we mnie wiernego "czytelnika". :)

Pozdrawiam,
RubSon