Zobacz pełną wersję : [inne] [Mapping]
Nie uważam się za jakiegoś wybitnego mappera. Lubie sie tym bawić, wymyślać jakieś rzeczy, próbować. Robiłem 3 lata temu mapy dla pewnego OTSa 'Zagan Square- nie reklama, ots nie istnieje.' I teraz gdy zacząłem grac na Altaron pomyślałem ze fajnie by było znowu sie trochę pobawić i odświeżyć to co zapomniałem.
Tworze mapę bez interesownie, będę na niej tworzyć różne rzeczy i pokazywać.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/MAPA1_zps06af92cc.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/MAPA2_zps5ef7044b.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/MAPA3_zps27adf250.png
Piękne mapy podobne do Zagan Square (ahhh te czasu :P ) Miło spotkać kogoś z dawnego OTS'a . Pozdrawiam Cię Shamankeuhn z ZS'a a teraz Sasukekeuhn z Altaronu
Oh :D jak milo zobaczyć swojego! Dzięki za mile słowa ;)
Strasznie dziwny mostek na 2 zdjęciu... :D Postaraj się popracować trochę bez autobordera bo z tego co widać to wszystko jest nim robione.. a uwierz mi, że wychodzą ładniejsze mapy jak trochę sam się namęczysz :D Ale tak ogólnie to nawet nawet ładnie, powodzenia ;P
Hm ciekawiej byłoby gdybyś zrobił to na altarońskich grafikach :) Ogólnie ładnie, chociaż ciężko powiedzieć coś po takich skrawkach :p
@Mastach, co do tego mostka to go poprawie ;) i nie robię wszystko borderem.
@Beta, jeżeli miałbym możliwość to czemu nie :D
Zrobie za jakis czas jakiego wiekszego screena, poki co bede pokazywac czesci mojej mapy bo troche sie boje pokazac :D wiem ze po prostu nie jest gotowa i wole pokazac rzeczy ktore sa w 100% gotowe ;)
Domek maga o którego można by bylo kupić potki i podstawowe zaklęcia.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/mag_zps7625a1d1.png
Dzisiaj bawiłem sie trochę. Bardziej skupilem sie na poprawianiu. Duzo nowych rzeczy tak naprawde nie dodalem, wiele rzeczy bardziej dzisiaj zmieniłem i widze dalej rzeczy ktore na 100% zmienie. Durne krzaczki ktorych moze byc za duzo, kwiatki ktore nie pasuja, trawa ktorej brakuje, piasek ktory lezy w postaci kwadrata, wszystko to caly czas widze i wiem ze muszę zmienic :rolleyes: Jezeli pójdziecie do pierwszego posta, mozecie tam zobaczyć jakies mury. Zdecydowałem zmienic je, bo niszczyły klimat.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/MAPA-2_zps2a37bbeb.png
Prace cieszą oko, może w przyszłości Twój zapał i umiejętności przydadzą się administracji do stworzenia czegoś ciekawego ;)
Porób sobie mapki w grafice altaronu -- wypakuj altaron.spr i altaron.dat do osobnego folderu. zmień nazwę na tibia.spr i altaron.dat . Otwórz jako mapę pod tibię 8.5
No i posłuchałem kolegów u góry! :rolleyes: Zmieniłem grafikę na ta z Altaron. Wiec będę teraz dawać każdego nowego posta ze zdjęciami i jakimś opisem z moim pomysłem.
Apteka Część I
Przed wami wielka apteka z pracownia! Sprzedawcy w tej aptece nie szczegolnie dzielą się swoimi przepisami, temu wola ich nie zdradzać i po prostu sprzedawać mikstury nie mówiąc z czego tak naprawdę jest to zrobione. Charlie, aptekarz, często poszukuje ziół do swoich mikstur, temu często można nauczyć się jakiejś nowej mikstury jeżeli przyniesie mu się po kolei zioła o które poprosi. Tylko w ten sposób będziemy w stanie odkrywać tajemnicze mikstury i składniki. Apteka znajduje się na Różnym Rynku, ogólnie budynek ten już ma 200 lat, temu jest w trakcie odnowy, ale to już końcówka pracy.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/APTEKA2_zps43182e26.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/APTEKA1_zps3dad7993.png
Nie głupie tylko mógłbym przyczepić się co w aptece robi tyle pomieszczeń a jak już są one niezbędne to przydałoby się więcej SQM, dodać jakieś biurko, fotel prezesa ;) więcej szafek z asortymentem. To taka moja wizja tej apteki, rób co robisz bo idzie Ci to dobrze!.
Dobrze! dobrze! ze mówisz takie rzeczy ;) Pewnie beda jakies zmiany w rzeczach ktore zrobie :D Dzieki za mile slowa ;)
Ładnie, ale każdym pomieszczeniu użyłeś takiego samego rodzaju podłoża, co wygląda lekko monotonnie. Z różnymi rodzajami ścian też możesz kombinować.
Jeśli jest to apteka, to brakuje tam większej ilości ziół, które wskazywałyby, że to apteka. Mały ogródek dzięki której apteka byłaby samowystarczalna? No i te krzaczki sztucznie ułożone dookoła domku niezbyt pasują jak na mój gust, ale ty możesz mieć inną wizję oczywiście.
Bardzo możliwe, że to wczesny projekcik, ale dwa pomieszczenia po lewej bym połączył i stworzył z tego jeden większy magazynek, a do tego dodałbym pięterko mieszkalne dla właścicieli tejże apteki. A jak już iść na całość, to można by dorobić piwnicę z kadzią (id: 10351) i może małą plantacją podziemnej roślinności.
@Tron, dzięki ci wielkie za rady! Zazwyczaj uświadamiam sobie nie które rzeczy w momencie jak mi ktoś o nich powie. Ogólnie ciężko mi się jeszcze pracują z nowa grafika bo jestem nieprzyzwyczajony.
A o to zmiany! dosyć duże?
Apteka Część II
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/NOWA1_zps6c0eee48.png
Jestem bardzo zadowolony z łazienki i prysznica :D
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/NOWA2_zps09fa574c.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/NOWA3_zps1d93c689.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/NOWA4_zps589ea250.png
Zawsze marzyłem mieć taki domek w Altaron :D ogródek z ziołami, łazieneczka, kuchnia! Lubie bardzo takie domowe klimaty a nie nawalone itemy na ziemi.
Mam nadzieje ze i wam sie podoba taka wersja Apteki ;)
Piękna apteka. Chciałbym zobaczyć to w grze.
Bardzo mi się podoba, szczególnie pierwsze piętro, fajny pomysł na łazienke :D
Mieszkałbym :)
Bardzo fajnie wyszła Ci poprawka kolego, jednak znów się przyczepie, prawą stronę budynku ładnie zakryłeś różnymi opcjami a co z lewą? nic nie ma sama trawa. Może jakieś drzewo albo nie wiem czy są takie rzeczy jak kwiatki doniczkowe, mały stawik też by myślę pasował.
Faktycznie, bardzo ładna łazienka! Przyczepię się do dywanu na trzecim piętrze w tym przedpokoju, który zajmuje całe kratki - źle to wygląda. Na balkonie brakuje jakiegoś przedmiotu, aby tak łyso nie było. Może krzesło bujane? Teleskop? Fajka wodna? Bluszcz w magazynku pasuje, ale na ścianie w łazience już nie bardzo.
Pierwsze piętro potrzebuje więcej instrumentów alchemicznych (ekstraktorów, zlewek, destylatorów). Przyczepiłbym się też do tego paleniska przy wejściu do apteki. Brakuje też tam sofy dla oczekujących klientów. Ale to już błędy stylistyczne, ogólnie o wiele lepiej niż wersja początkowa :)
Pamiętaj też, aby nie przesadzać z najróżniejszymi rzeczami. Co za dużo to nie zdrowo, tapety na ścianach fajnie wyglądają, ale nie w hurtowych ilościach i tak dalej. Ma być ładnie, ale i też przestronnie. Sam się często na tym łapie.
Poczta I
Co do Apteki zrobiłem ostatnie poprawki które pokażę jakoś przy okazji, teraz zrobiłem coś nowego! Pocztę która znajduje się obok Apteki.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/PocztaI_zps8676f334.png
Z tylu znajduje się magazyn w którym zostają odebrane wszystkie paczki i listy i zostają rozwożone.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/POCZTAII_zps412e4778.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/POCZTAIII_zps0cd146f9.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/POCZTAIV_zpsf9744ed0.png
Bardzo fajne podoba mi się motyw z rozwożeniem paczek. W trzecim zdjęciu na pięterku zrób jakieś barierki bo ktoś jeszcze wylecieć może :)
Co domku - mieszkałabym <3 Pomimo tego grzyba na ścianie w łazience ;p
Te niebieskie filary nie pasują w ogóle do takich budynków. Są one używane raczej tylko pod wodą. I zapomniałeś o filarach na drugim poziomie budynku, chyba, że mają one podpierać powietrze. To samo z pochodniami, które na nich wiszą. Zauważ, że lewitują one w powietrzu ;)
Dach poczty zlewa się z dachem apteki. Użyj innego typu dachówek, albo niech przynajmniej będą one poziomo.
Staraj się nie robić jedno kratkowych przejść w budynkach. Zawsze znajdzie się ktoś, kto postanowi grać głupa i zablokować przejście. Chodzi o pierwsze pomieszczenie po wejściu do budynku.
Ten zajazd dla wozów jest cały zarośnięty trawą. Jak to poczta - duży ruch wozów tam jest więc trawa nie pasuje. Żadna droga stamtąd o dziwo nie prowadzi. Te kamienie co tam są rozsypane wyszły ci na kształt kwadratu, co nieładnie wygląda. Glejt co tam położyłeś na paczce nie jest unieruchomiony, a przedmioty tego typu powinny być niemożliwe dla graczy do wzięcia.
Dla urozmaicenia zamknąłbym kilka okien bo wszystkie są pootwierane. Tak jak to zrobiłeś w aptece. A jeden wóz zrobiłbym z czterema kołami, aby nie stały tak trzy identyczne z sześcioma kołami (co jest dosyć dziwne) obok siebie.
Sorka ze długo czekaliście, człowiek pracujący jestem i nie zawsze mam sile na granie i tworzenie map. Ale teraz znalazłem trochę czasu i proszę! Przy okazji ;) czekam na wasze propozycje kolejnej mapki którą byście chcieli zobaczyć.
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/PocztaI_zpsd314633a.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/POCZTAII_zps2318dd44.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/POCZTAIII_zps5605993d.png
http://i1126.photobucket.com/albums/l601/tanekaze/POCZTAIV_zps1f1b1f41.png
powiem tak, srednio... twoje mapki sa wykonywane pod 21wiek. wszystko w wielkim porzadku, schludnie ulozone... do RPG trzeba inne reki kolego, ale zle nie jest... 7/10
21 wiek? ;d hahah to w jakich czasach my zyjem? 22 wieku?
Jemu pewnie chodzi o to, że jest zbyt współcześnie, realnie. A ma być klimatycznie, pewnie troche średniowiecznie, z pomysłem.
Mam problem. Ściągnąłem Remere's Map Editor, pod tibie 8.5. Zrobiłem wwszystko jak było tu napisane. Możecie jakoś pomóc?
Shantirell
30-05-13, 15:28
Zamieniasz nazwy plików altaron.spr, altaron.pic oraz altaron.dat na Tibia.spr, Tibia.pic, Tibia.dat. Ściągasz najnowszego, oficjalnego RME (http://remeresmapeditor.com/marklar.php).
Włączasz edytor, z menu głównego wybierasz File -> Preferences.
Wybierasz zakładkę Client Version.
Wybierasz z listy Default Client Version numer 8.50.
Odznaczasz opcję "Check file signatures" (prawdopodobnie o tym zapomniałeś).
Klikasz przycisk "browse" przy "Version 8.5 search path".
Szukasz folderu z Altaronem, w którym zamieniłeś nazwy plików. Klikasz OK.
Klikasz Apply, a następnie OK.
Z menu głównego File -> New...
Łącz się z innymi śmiałkami w bólu z powodu braku items.otb.
Zbyt koslawe te budynki przez co nierealistyczne, a i jeszcze nie podoba mi sie to ze laczysz kamien z cegla i te dachy, chyba powinien byc jeden material na dach ;ddd
Ogolnie mapki bardzo fajne, bo nie jest nasrane szczegolami jak w wiekszosci.
Sorry bo mam problem z tym co mówił kolega Shantirell
wydaje mi się że robie szystko jak napisał, ale gdy już to zrobię daje FILE -> NEW to pisze TIBIA DAT LOADING 0% i nic się z tym już nie da rady zrobić. Ktoś wie o co kaman?
e: dobra chyba już wiem
Pamiętam moją zabawę w mappera, moja prace były niczym w porównaniu do Twoich, ale może dlatego, że kiedyś nie było tylko opcji, jak i przedmiotów, nie mniej jednak, bardzo ładne prace. :)
Wygląda to wszystko bardzo ciekawie, nie ważne że kłóci się ze średniowieczem itp :/ mi się podoba. Ale miałbym taką prośbę. Mógłby mi ktoś podać nazwy wszystkich programów darmowych potrzebnych do robienia ots? tj. Mapa, Npc, Questy itd. czy wystarczy tylko ten jeden co jest podany parę postów wcześniej?
Chcialbym sie zapytac, czy ktos posiada stare pliki grafiki altaron. Ponieważ aktualna jest zabezpieczona i RME nie odczytuje jej w poprawny sposob... wszystko jest fioletowe.
#edit
Usłyszałem ze grafika byla skradziona przez inny ost, jest mi bardzo przykro z tego powodu.
Jeżeli jednak by byla możliwość dostania grafiki ze strony załogi Altaron, prywatnie. To bede sie bardzo cieszyl, chciałbym porobić kilka miejsc dla Stalych Wyspiarzy. Po moich ostatnich pracach widac, ze nie wykorzystuje tego do zlych rzeczy. Nie musi byc to koniecznie grafika z aktualnej wersji, moze to byc nawet z poprzednich! ktorych wtedy jeszcze uzywalem. :)