ReeZo
06-09-13, 18:32
Opis postaci
Promocje
Poziom Magiczny
Punkty nauki
Subprofesje
Zdobywanie doświaczenia
OPIS POSTACI
Altarońskiego Czarodzieja możemy podzielić na dwie klasy, biorąc pod uwagę "stronę", która wybierzemy...
...będziemy sługami Pana Światła (duchownymi)
http://wiki.altaron.pl/images/Duchowny_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
Mag Duchowny posiada swoją siłę w możliwości leczenia swych sojuszników jak i siebie z większą mocą niż Nekromanta oraz posiada zaklęcia idealnie nadające się na Nieumarłe Potwory.
...bądź sługami Pana Mroku (nekromantami)
http://wiki.altaron.pl/images/Nekromanta_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
Mag Nekromanta jako czarnoksiężnik włada mocą Mroku. Ma możliwość wytwarzania i używania potężnych run Pocisków Śmierci oraz możliwość zniknięcia przed swoimi przeciwnikami (niewidzialność).
Obie te subprofesje przydają się w grupowych polowaniach na altarońskie potwory.
PROMOCJE
W grze mamy dostęp do dwóch promocji.
20 poziom - mag -> czarodziej - cena. 80 srebrników
55 poziom - czarodziej -> elitarny czarodziej - cena. 4 talary, dodatkowo wymagany status szlachecki
http://wiki.altaron.pl/images/Czarodziej_M%C4%99ski.gif
Wiele osób pyta czy jeżeli wykupimy drugą promocję, a skończy nam się status, to czy promocja przepada? Odpowiedź brzmi nie. Promocja po prostu zostaje "wstrzymana" do ponownego zakupu statusu.
POZIOM MAGICZNY
Czarodziej czerpie swą siłę z Poziomu Magicznego. Im wyższy mamy Mlvl tym większe obrażenia. Najprostszym sposobem na skillowanie poziomu magicznego jest tworzenie run dla innych graczy. Możemy robić runy Pocisków Ognia, Lodu, Energii, Ziemi. Nie spotkałem się aby jakiś Mag w grze odmówił kupna w/w run :)
W zależności jaką subprofesję wybierzemy na początku możemy robić też Runy Większego Leczenia, Pociski Światła oraz Pociski Śmierci.
PUNKTY NAUKI
Punkty Nauki są bardzo ważne w przypadku Maga bo chyba nie ma gracza, który chciałby "ręcznie" wbijać poziom magiczny. Różne słuchy chodzą na, którym zacząć wbijać mlvl. Optymalnie uważam, że na poziomie 25 można zacząć. Punktami nauki osiągniemy maksymalnie 82 poziom magiczny.
SUBPROFESJE
W Altaronie wyróżniamy cztery subprofesje i są nimi : nekromanta, duchowny, alchemik i elementalista. Na forum jest poradnik, gdzie są opisane wszystkie, więc opowiem tylko powierzchownie o każdej z nich w stosunku do czarodzieja.
Do swojej pierwszej subprofesji mamy dostęp już po osiągnięciu 20 poziomu. Należy wtedy wybrać się do gildii, w której stacjonuje dana subprofesja i wstąpić w jej szeregi. Drugą subprofesje możemy wybrać na 50 poziomie i wymagany do tego jest status szlachcica. Tak jak w przypadku promocji, tak i tutaj druga subprofka znika, wraz z wygaśnięciem statusu, a powraca wraz z ponownym jego zakupem.
Krótki opis subprofesji:
duchowny - posiada czary leczące zarówno pojedynczych sojuszników jak i leczenie obszarowe. Możliwość rzucania czarów od żywiołu światła, tworzenia pocisków światła jak i run leczących.
http://wiki.altaron.pl/images/Duchowny_%28Mag%29_Damski.gif
nekromanta - Podstawowe możliwości tworzenia pocisków Mroku jak i Śmierci. Czar niewidzialność bardzo przydatna przy zdobywaniu doświadczenia. Czar Zaklinacz Czasu przydatny na serwerze PVP. Możliwość rzucania czarów ofensywnych-obszarowych od żywiołu śmierci. Nekromanci mają też możliwość przyzywania nieumarłych za pomocą run.
http://wiki.altaron.pl/images/Nekromanta_%28Mag%29_Damski.gif
alchemik - specjalista w wyrabianiu mikstur, tworzeniu strzał/bełtów, łączeniu run i ulepszaniu broni za pomocą kostki transmutacji. Zagłębiając się w tą subprofesję zauważyć można, że jest bardziej przydatna niż nam się wydaje. Zbierając składniki, możemy sami sobie wytwarzać mikstury potrzebne nam do zdobywania doświadczenia. Biorąc pod uwagę, że już sama profesja Maga daje nam możliwość tworzenia podstawowych Run Pocisków, które będziemy używać, wybór Alchemika wydaję się być dobry.
http://wiki.altaron.pl/images/Alchemik_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
elementalista - pan żywiołów posiadający szereg czarów ofensywnych od żywiołów lodu, ziemi, ognia i energii. Posiada czary ofensywne-obszarowe. Możliwość tworzenia run Ładunków Żywiołow jak i Ofensywnych Run Obszarowych.
http://wiki.altaron.pl/images/Elementalista_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
ZDOBYWANIE DOŚWIADCZENIA
W przypadku Maga mamy możliwości uderzania potworów z Różdżekhttp://wiki.altaron.pl/images/R%C3%B3%C5%BCd%C5%BCka_Nowicjusza.gif albo Kosturówhttp://wiki.altaron.pl/images/Kostur_Nowicjusza.gif. W przypadku używania różdżek możemy mieć na swoim wyposażeniu także tarczę. W tym przypadku mamy większą szansę zablokować atak przeciwnika albo otrzymać zmniejszone obrażenia. Zaletą Kostura jest jego większy zasięg zadawania obrażeń, gdzie przy odpowiednim wyczuciu nie pozwoliły nawet dojść przeciwnikowi do nas. Kostury ponadto zadają większe obrażenia.
Z czym to się je? Pytanie jak expić ?
Zaczynając od początku. Używając różdżki zadajemy mniejsze obrażenia, ale mamy też tarcze pozwalającą otrzymywać mniejsze obrażenia lub całkowicie zablokować cios. Minusem różdżki jest jej zasięg, a tzn. 3 pola. W przypadku kostura jest to 5. W zależności gdzie expimy, czy jest to duży obszar, po którym możemy swobodnie biegać, czy też małe jaskinie gdzie nie mamy za dużej możliwości ruchowej musimy sami wybrać co będziemy używać.
Ponadto pamiętajmy, aby zawsze wyruszać na wyprawę z jedzeniem. Po zjedzeniu regeneruje się nam mana i życie. W naszym przypadku z naciskiem na mana :)
Jeśli stawiam na szybki czas zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia możemy tworzyć runy pocisków od odpowiedniego żywiołu. W zależności na czym chcemy expić. Wrażliwość potworów na poszczególne żywioły możemy sprawdzić na www.wiki.altaron.pl
Z uwagi na to, że każdy z nas ma inną wizję expienia, inną zawartość altarońskiej sakiewki z monetami i ilość czasu na grę napiszę jak to wyglądało w moim przypadku. Nadmieniam, że posiadam status szlachecki i kilka talarów na wydanie :)
Poziom 10: Oczywiście męczymy 3 zadania dziennie, po których dostaniemy 1 lvl up. Następnie expiąc wykonujemy taski u Rohinama. Szczury, Czerwie będą nam bliskie :)
Poziom 20: Następnie gdy już uporamy się z początkowymi taskami możemy udać się na krasnoludy na południu od Neolithu. Tam również przyjemnie sam exp z ich zabijania + bonus expa za wykonanie misji.
Poziom 30: W moim przypadku miałem wysokopoziomowego blokera, który pomagał mi na Trollach, Siłaczach i Twardzielach. Można też zakupić pierścienie niewidzialności albo jak gra się nekromantą po prostu używać czaru (od 35 poziomu doświadczenia). Ja osobiście marnowałem tam kolosalne ilości Run Burzy aby jak najszybciej wbić poziom. Dla nie zamożnych graczy polecam pociski energii albo zaklęcie "pela aluk"
Poziom 30-35 - Mnichy, Olbrzymy
Poziom 35-45 - Minosy
Poziom 50 - Enty
Alternatywą jest Expienie od 45 - 50 poziomu na Smokach. Tutaj jak nie wiesz drogi graczu mamy do wyboru wzgórza na północy od Neolithu oraz Ankardię.
Poziom 70: Tak, dobrze widzicie, 40 poziomów męczyłem te trolle :) Następnie polecam expienie na Abitańskich Mistrzach Wojny. Najlepszy do tego będzie obóz na południowy wschód od Neolithu (ten dalszy obóz). Używałem tam również masowych obrażeń w postaci run Gradobicia, ale zaklęcie "Agro Ofla" + pociski Lodu powinny dać radę.
Poziom 90: Najprostszym sposobem jest znalezienie sobie blokera (rycerza) i męczyć wspólnie ( na dzieleniu doświadczenia ) hydry. Jeśli natomiast nie znajdziesz kompana do wspólnych polowań pozostań na Abitańczykach. Można też bić Czerwone Smoki bądź Górskie Trolle.
Poziom 125 (dla duchownych): Na tym poziomie posiadając już zestaw dający dosyć spory plus Życia udajemy się do Katakumby w Neolith. Tam używając czaru "Haper Tewo Olta" wyniszczamy wszystko co się rusza :)
Od 120 poziomu biłem też Praojców razem z blokerem, niestety teraz po aktualizacji i zmniejszeniu expa z nich nie wiem czy jest to dalej opłacalne :)
Jeśli nas nie stać na działania opisane wyżej możemy spróbować Starsze Smoki na Przeszłości.
Poziom 150 +: Przechodzimy na wyższy level :) i przez dłuższy okres czasu bijemy Czarnoksiężników na Ankardii.
Mając rycerza wchodzą w grę również Piaskowe Hydry. Mając rycerza i drugiego shootera: Bagienne Hydry.
Podsumowując Maga Duchownego bo takim gram, moim skromnym zdaniem ( jestem leniem jeśli chodzi o samodzielne expienie ) jest on mile widzianą postacią przy wspólnych polowaniach z uwagi na leczenie, a nie odchodzi aż tak bardzo w ilości zadawanych obrażeń od Nekromanty. Nie da się też ukryć, że Nekromanta nie zadaje w chwili obecnej aż tak dużo większych obrażeń z Pocisku Śmierci niż Duchowny czy jakikolwiek inny Mag z Pocisku Żywiołu. Liczymy, że wkrótce zostanie przywrócona równowaga :)
Szczególne podziękowania dla Eletrixa za pomoc w tworzeniu tego poradnika oraz dla Slythii za motywację :)
Promocje
Poziom Magiczny
Punkty nauki
Subprofesje
Zdobywanie doświaczenia
OPIS POSTACI
Altarońskiego Czarodzieja możemy podzielić na dwie klasy, biorąc pod uwagę "stronę", która wybierzemy...
...będziemy sługami Pana Światła (duchownymi)
http://wiki.altaron.pl/images/Duchowny_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
Mag Duchowny posiada swoją siłę w możliwości leczenia swych sojuszników jak i siebie z większą mocą niż Nekromanta oraz posiada zaklęcia idealnie nadające się na Nieumarłe Potwory.
...bądź sługami Pana Mroku (nekromantami)
http://wiki.altaron.pl/images/Nekromanta_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
Mag Nekromanta jako czarnoksiężnik włada mocą Mroku. Ma możliwość wytwarzania i używania potężnych run Pocisków Śmierci oraz możliwość zniknięcia przed swoimi przeciwnikami (niewidzialność).
Obie te subprofesje przydają się w grupowych polowaniach na altarońskie potwory.
PROMOCJE
W grze mamy dostęp do dwóch promocji.
20 poziom - mag -> czarodziej - cena. 80 srebrników
55 poziom - czarodziej -> elitarny czarodziej - cena. 4 talary, dodatkowo wymagany status szlachecki
http://wiki.altaron.pl/images/Czarodziej_M%C4%99ski.gif
Wiele osób pyta czy jeżeli wykupimy drugą promocję, a skończy nam się status, to czy promocja przepada? Odpowiedź brzmi nie. Promocja po prostu zostaje "wstrzymana" do ponownego zakupu statusu.
POZIOM MAGICZNY
Czarodziej czerpie swą siłę z Poziomu Magicznego. Im wyższy mamy Mlvl tym większe obrażenia. Najprostszym sposobem na skillowanie poziomu magicznego jest tworzenie run dla innych graczy. Możemy robić runy Pocisków Ognia, Lodu, Energii, Ziemi. Nie spotkałem się aby jakiś Mag w grze odmówił kupna w/w run :)
W zależności jaką subprofesję wybierzemy na początku możemy robić też Runy Większego Leczenia, Pociski Światła oraz Pociski Śmierci.
PUNKTY NAUKI
Punkty Nauki są bardzo ważne w przypadku Maga bo chyba nie ma gracza, który chciałby "ręcznie" wbijać poziom magiczny. Różne słuchy chodzą na, którym zacząć wbijać mlvl. Optymalnie uważam, że na poziomie 25 można zacząć. Punktami nauki osiągniemy maksymalnie 82 poziom magiczny.
SUBPROFESJE
W Altaronie wyróżniamy cztery subprofesje i są nimi : nekromanta, duchowny, alchemik i elementalista. Na forum jest poradnik, gdzie są opisane wszystkie, więc opowiem tylko powierzchownie o każdej z nich w stosunku do czarodzieja.
Do swojej pierwszej subprofesji mamy dostęp już po osiągnięciu 20 poziomu. Należy wtedy wybrać się do gildii, w której stacjonuje dana subprofesja i wstąpić w jej szeregi. Drugą subprofesje możemy wybrać na 50 poziomie i wymagany do tego jest status szlachcica. Tak jak w przypadku promocji, tak i tutaj druga subprofka znika, wraz z wygaśnięciem statusu, a powraca wraz z ponownym jego zakupem.
Krótki opis subprofesji:
duchowny - posiada czary leczące zarówno pojedynczych sojuszników jak i leczenie obszarowe. Możliwość rzucania czarów od żywiołu światła, tworzenia pocisków światła jak i run leczących.
http://wiki.altaron.pl/images/Duchowny_%28Mag%29_Damski.gif
nekromanta - Podstawowe możliwości tworzenia pocisków Mroku jak i Śmierci. Czar niewidzialność bardzo przydatna przy zdobywaniu doświadczenia. Czar Zaklinacz Czasu przydatny na serwerze PVP. Możliwość rzucania czarów ofensywnych-obszarowych od żywiołu śmierci. Nekromanci mają też możliwość przyzywania nieumarłych za pomocą run.
http://wiki.altaron.pl/images/Nekromanta_%28Mag%29_Damski.gif
alchemik - specjalista w wyrabianiu mikstur, tworzeniu strzał/bełtów, łączeniu run i ulepszaniu broni za pomocą kostki transmutacji. Zagłębiając się w tą subprofesję zauważyć można, że jest bardziej przydatna niż nam się wydaje. Zbierając składniki, możemy sami sobie wytwarzać mikstury potrzebne nam do zdobywania doświadczenia. Biorąc pod uwagę, że już sama profesja Maga daje nam możliwość tworzenia podstawowych Run Pocisków, które będziemy używać, wybór Alchemika wydaję się być dobry.
http://wiki.altaron.pl/images/Alchemik_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
elementalista - pan żywiołów posiadający szereg czarów ofensywnych od żywiołów lodu, ziemi, ognia i energii. Posiada czary ofensywne-obszarowe. Możliwość tworzenia run Ładunków Żywiołow jak i Ofensywnych Run Obszarowych.
http://wiki.altaron.pl/images/Elementalista_%28Mag%29_M%C4%99ski.gif
ZDOBYWANIE DOŚWIADCZENIA
W przypadku Maga mamy możliwości uderzania potworów z Różdżekhttp://wiki.altaron.pl/images/R%C3%B3%C5%BCd%C5%BCka_Nowicjusza.gif albo Kosturówhttp://wiki.altaron.pl/images/Kostur_Nowicjusza.gif. W przypadku używania różdżek możemy mieć na swoim wyposażeniu także tarczę. W tym przypadku mamy większą szansę zablokować atak przeciwnika albo otrzymać zmniejszone obrażenia. Zaletą Kostura jest jego większy zasięg zadawania obrażeń, gdzie przy odpowiednim wyczuciu nie pozwoliły nawet dojść przeciwnikowi do nas. Kostury ponadto zadają większe obrażenia.
Z czym to się je? Pytanie jak expić ?
Zaczynając od początku. Używając różdżki zadajemy mniejsze obrażenia, ale mamy też tarcze pozwalającą otrzymywać mniejsze obrażenia lub całkowicie zablokować cios. Minusem różdżki jest jej zasięg, a tzn. 3 pola. W przypadku kostura jest to 5. W zależności gdzie expimy, czy jest to duży obszar, po którym możemy swobodnie biegać, czy też małe jaskinie gdzie nie mamy za dużej możliwości ruchowej musimy sami wybrać co będziemy używać.
Ponadto pamiętajmy, aby zawsze wyruszać na wyprawę z jedzeniem. Po zjedzeniu regeneruje się nam mana i życie. W naszym przypadku z naciskiem na mana :)
Jeśli stawiam na szybki czas zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia możemy tworzyć runy pocisków od odpowiedniego żywiołu. W zależności na czym chcemy expić. Wrażliwość potworów na poszczególne żywioły możemy sprawdzić na www.wiki.altaron.pl
Z uwagi na to, że każdy z nas ma inną wizję expienia, inną zawartość altarońskiej sakiewki z monetami i ilość czasu na grę napiszę jak to wyglądało w moim przypadku. Nadmieniam, że posiadam status szlachecki i kilka talarów na wydanie :)
Poziom 10: Oczywiście męczymy 3 zadania dziennie, po których dostaniemy 1 lvl up. Następnie expiąc wykonujemy taski u Rohinama. Szczury, Czerwie będą nam bliskie :)
Poziom 20: Następnie gdy już uporamy się z początkowymi taskami możemy udać się na krasnoludy na południu od Neolithu. Tam również przyjemnie sam exp z ich zabijania + bonus expa za wykonanie misji.
Poziom 30: W moim przypadku miałem wysokopoziomowego blokera, który pomagał mi na Trollach, Siłaczach i Twardzielach. Można też zakupić pierścienie niewidzialności albo jak gra się nekromantą po prostu używać czaru (od 35 poziomu doświadczenia). Ja osobiście marnowałem tam kolosalne ilości Run Burzy aby jak najszybciej wbić poziom. Dla nie zamożnych graczy polecam pociski energii albo zaklęcie "pela aluk"
Poziom 30-35 - Mnichy, Olbrzymy
Poziom 35-45 - Minosy
Poziom 50 - Enty
Alternatywą jest Expienie od 45 - 50 poziomu na Smokach. Tutaj jak nie wiesz drogi graczu mamy do wyboru wzgórza na północy od Neolithu oraz Ankardię.
Poziom 70: Tak, dobrze widzicie, 40 poziomów męczyłem te trolle :) Następnie polecam expienie na Abitańskich Mistrzach Wojny. Najlepszy do tego będzie obóz na południowy wschód od Neolithu (ten dalszy obóz). Używałem tam również masowych obrażeń w postaci run Gradobicia, ale zaklęcie "Agro Ofla" + pociski Lodu powinny dać radę.
Poziom 90: Najprostszym sposobem jest znalezienie sobie blokera (rycerza) i męczyć wspólnie ( na dzieleniu doświadczenia ) hydry. Jeśli natomiast nie znajdziesz kompana do wspólnych polowań pozostań na Abitańczykach. Można też bić Czerwone Smoki bądź Górskie Trolle.
Poziom 125 (dla duchownych): Na tym poziomie posiadając już zestaw dający dosyć spory plus Życia udajemy się do Katakumby w Neolith. Tam używając czaru "Haper Tewo Olta" wyniszczamy wszystko co się rusza :)
Od 120 poziomu biłem też Praojców razem z blokerem, niestety teraz po aktualizacji i zmniejszeniu expa z nich nie wiem czy jest to dalej opłacalne :)
Jeśli nas nie stać na działania opisane wyżej możemy spróbować Starsze Smoki na Przeszłości.
Poziom 150 +: Przechodzimy na wyższy level :) i przez dłuższy okres czasu bijemy Czarnoksiężników na Ankardii.
Mając rycerza wchodzą w grę również Piaskowe Hydry. Mając rycerza i drugiego shootera: Bagienne Hydry.
Podsumowując Maga Duchownego bo takim gram, moim skromnym zdaniem ( jestem leniem jeśli chodzi o samodzielne expienie ) jest on mile widzianą postacią przy wspólnych polowaniach z uwagi na leczenie, a nie odchodzi aż tak bardzo w ilości zadawanych obrażeń od Nekromanty. Nie da się też ukryć, że Nekromanta nie zadaje w chwili obecnej aż tak dużo większych obrażeń z Pocisku Śmierci niż Duchowny czy jakikolwiek inny Mag z Pocisku Żywiołu. Liczymy, że wkrótce zostanie przywrócona równowaga :)
Szczególne podziękowania dla Eletrixa za pomoc w tworzeniu tego poradnika oraz dla Slythii za motywację :)