PDA

Zobacz pełną wersję : [odrzucone] PN, zreczność i walka wręcz , a klimat RPG


psotek
03-05-11, 12:26
Większość zaczynających grę w Altarona po włączeniu gry zauważa PN. Zastanawia się gdzie to widział i dostaje olśnienia - gothic , diablo.Stare dobre RPG.Niestety na tym podobieństwa się kończą Altaron to dalej tibia owinięta w papierek RPG.
Jak to zmienić? Oto mój pomysł(oparty na gothicu i diablo):
W RPG mamy wszystkim dobrze znane staty jak siłę( tu walka wręcz) ,zręczność ...
Ktoś powie że tu tez są, ale się myli.Tam one mają wielkie znaczenie bez nich nie będziesz mógł posługiwać się dobrym mieczem czy łukiem.Od nich też zależą zadawane obrażenia(w gothicu jeszcze ważna jest umiejętność walki danym typem broni).
A teraz do sedna:
-wprowadzenie nowych wymagań do broni (siła , zręczność)np. kusza wymagała by dodatkowo 20 poziomu siły itp.
-możliwość zwiększenia ilości życia i many np.rycerz i łucznik za 5 PN mogą dodać sobie 15 hp lub 5 np ,a mag za 5 PN może dodać sobie 15 mp lub 5 hp.
-siła i zręczność liczyły by się jako bonus do zadawanych obrażeń(w zależności co dana broń wymaga)
-oczywiście aby nie było za łatwo rycerz mógł by w normalnym tempie(bez przyśpieszeń) rozwijać siłę a zręczność miał by o 0,5 spowolnioną(łucznik odwrotnie)

Proszę o opinie

Uiop
03-05-11, 12:33
Uważam, że to dobry pomysł. W chwili obecnej, o ile dobrze rozumiem, po dodaniu pn przykładowo do zręczności, po śmierci postaci zręczność i tak spadnie, czyli pn zmarnowane

psotek
03-05-11, 12:48
Siła i zręczność nie powinny spadać po śmierci.

Bas
03-05-11, 12:51
Prace nad Altaronem trwały ponad 3 lata, nie wydaje mi się, że teraz zechcą wprowadzić tak znaczącą zmianę, choć pomysł dobry. ;)

Xaynus
03-05-11, 12:57
Pomysł dobry, aczkolwiek trochę nie do wykonania. A dlaczego? Silnik nie jest do tego przystosowany, w Altaronie (jak i Tibii) wyznacznikiem zadawanych obrażeń jest ,,atak" broni i poziom umiejętności. A jeżeli chcielibyśmy jeszcze bardziej podkręcić klimat RPG, to musiałyby być oprócz ,,skilli" te atrybuty, o których wspomniałeś, tj. siła, zręczność (która pośrednio jest, ale spełnia inne zadanie).
Tak więc jak mówiłem wyżej, być może można to zrobić (ale podejżewam, że wymaga to fachowej ręki), albo się po prostu nie da.

psotek
03-05-11, 13:07
Po tym czego dokonali twórcy Altaronu wątpię aby nie można było tego zrobić.(oczywiście wymagało by to trochę pracy);)

Madela
03-05-11, 13:33
Pomysł dobry, aczkolwiek trochę nie do wykonania. A dlaczego? Silnik nie jest do tego przystosowany, w Altaronie (jak i Tibii) wyznacznikiem zadawanych obrażeń jest ,,atak" broni i poziom umiejętności. A jeżeli chcielibyśmy jeszcze bardziej podkręcić klimat RPG, to musiałyby być oprócz ,,skilli" te atrybuty, o których wspomniałeś, tj. siła, zręczność (która pośrednio jest, ale spełnia inne zadanie).
Tak więc jak mówiłem wyżej, być może można to zrobić (ale podejżewam, że wymaga to fachowej ręki), albo się po prostu nie da.

Zgadzam się z Xaynus. Nie zapominajmy, że Altaron to ulepszona tibia a nie nowa gra stworzona od początku.
Edit
Ale zawsze można wprowadzić nowe wymagania do broni i możliwość dodawania sobie życia i many za PN.(bonusy do obrażeń można pominąć)
Nie wiem czy slinik takie coś ogranie:/

psotek
03-05-11, 13:45
Ale zawsze można wprowadzić nowe wymagania do broni i możliwość dodawania sobie życia i many za PN.(bonusy do obrażeń można pominąć)


Nie wiem czy slinik takie coś ogranie:/

jak ogarnął wprowadzenie ograniczenia poziomowego to i te ogarnie , a modyfikowanie życia czy many to też dla niego nie problem.