PDA

Zobacz pełną wersję : Kilkanaście propozycji


Litin K.
18-10-09, 19:27
Przedmowa:
Temat założony przeze mnie na dawnym forum na hunted.pl. Nie jest to wierna kopia, troszkę pozmieniane zostały opisy, usunąłem linki do oryginalnych tematów jako, że zostały zablokowane. Dodałem 1 pomysł w porównaniu do oryginału. Proszę o wytknięcie wszelkich błędów ;)

Jeśli nie powinienem wklejać to przepraszam. Moje zachowanie wynika z (przynajmniej w części ;p) altruistycznych pobudek - chcę ożywić forum. Co prawda nie jest tutaj tak dużo postów, że aż trudno to ogarnąć (wprost przeciwnie) ale brakuje wiele interesujących tematów, które warte są pokazania.

Nie chce, żeby ten temat służył jako spis pomysłów, dlatego nie dodałem propozycji które mi się podobają a pojawiły się już na tym forum. Czyli:

1. Niewidoczny poziom gracza, zaproponowany przez Ryzego (https://forum.altaron.pl/member.php?u=10) tutaj (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=78). Traktuje on o usunięciu widocznego dla ogółu poziomu gracza.
2. Podział zbroi na typy, pomysł pojawiający się już wielokrotnie wcześniej na hunted.pl, jednak tutaj został zaprezentowany przez Irwina (https://forum.altaron.pl/member.php?u=69) w tym (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=77) temacie.




Po 2 latach przeglądania i czytania przeróżnych pomysłów, w większości dennych, niepasujących do struktury OAS (Open Altaron Serwer), a nawet mylących prawdziwą Tibie z tym projektem, postanowiłem zebrać, opisać i pozmieniać wszystkie propozycje, które mi się spodobały oraz i dodać kilka od siebie.

Spis treści:
1. Klient:
1.1. Grupowanie małych przedmiotów
1.2. Ikonka najedzenia
1.3. Zmieniony system Hotkeji
1.4. Komunikat na czacie gildii
2. Zawartość gry:
2.1. Sety
2.2. Pływanie
2.3. Zwiedzanie terenów
2.4. Śmieci na mapie
2.4.1. Puste pojemniki po eliksirach
2.5. Alchemia
2.6. Ciała potworów
2.7. Ulepszanie broni
2.8. Najazdy
2.9. Legendarne przedmioty
3. Marketing i inne:
3.1. PACC
3.2. Mapa gry na stronie
3.3. Strona gry
3.4. Strona gry i fabuła


1. Klient
1.1. Grupowanie małych przedmiotów
Czy kiedykolwiek zdarzyło się wam noszenie kilku plecaków pierścieni, naszyjników lub innych małych przedmiotów, które w grze bez powodu zajmują kilkanaście ogromnych plecaków?

http://img43.imageshack.us/img43/4341/grupowanieprzedmiotow1.png
Pierścienie potrafią zajmować dużo miejsca...

Jeśli małe przedmioty mogły by być grupowane dodało by to realności grze, oraz znacznie ją ułatwiło. Jednak możliwość grupowania powinna być ograniczona (100 ogromnych złotych pierścieni zajmuje troszkę miejsca), moim zdaniem optymalna byłaby liczba 20.

http://img41.imageshack.us/img41/7352/grupowanieprzedmiotow2.png
Dużo schludniejszy wygląd

Oczywiście wszystko zależy jaką role pełniły by te przedmioty i czy potrzebne było noszenie ich ogromnych ilości, przykładowo wydłużając czas ich działania oraz osłabiając siłę, zmniejsza się ich znaczenie oraz zapotrzebowanie.


1.2. Ikonka najedzenia
Czym jest pasek stanu postaci?
http://images39.fotosik.pl/61/098aa4f01c1547cc.png
Miejscem gdzie sposobem graficznym odzwierciedlone są wszystkie stany w jakich znajduje się nasza postać. Moim zdaniem, to czy jesteśmy najedzeni również powinno się tam znaleźć.
Moja propozycja na obrazek - http://img518.imageshack.us/img518/534/11x14meat3jj1.png
Wyglądało to by tak:
http://images41.fotosik.pl/61/4ab8ace74a324cc7.png


1.3. Zmieniony system skrótów (Hotkeys)
Polega ona na zapisywaniu systemów skrótów oraz możliwości przełączania pomiędzy nimi. Przydatne by było dla graczy posiadających kilka postaci z rożnymi profesjami, nie istniałby problem ze specjalnym dostosowaniem skrótów do każdej postaci po zalogowaniu, zmienianiu ich ręcznie, wystarczyłoby jedynie przełączyć jedną opcję.
Dla mnie najlepszym sposobem na wdrożenie tego pomysłu to kilka list (na wzór z WoW), i możliwość przełączania pomiędzy nimi w każdej chwili.

http://img198.imageshack.us/img198/223/hotjeje.png
Oczywiście napis dodać: "Zmiana ustawień skrótów" czy też podobny

W przyszłości system mógłby wyewoluować do skrótów przypisanych do postaci i zapisywanych na serwerze, ale jest to prawdopodobnie (nie znam się :rolleyes:) bardzo skomplikowane technicznie.

1.4. Komunikat na czacie gildii
Wprowadzić wiadomość od lidera gildii i osób do tego uprawnionych (np. vice liderów, osób wybranych), która pojawiła by się przy każdym włączeniu czata. Usprawniło byto przekazywanie wiadomości. Problemem jest jak można by taką wiadomość ustawić? Odradzałbym stosowanie idiotycznych komend psujących klimat jak "!guildmsg!" czy podobnych. Może" "Komunikat dnia:"wpisać"" (co prawda technicznie zbytnio niczym się to nie różni od tego „!guildmsg!”, ale od razu lepiej wygląda jak i nie jest aż tak bardzo sztuczne) albo trudniejszym sposobem: dodać opcje w kliencie.

2. Zawartość gry
2.1. Sety
Ciekawe mogło by być wprowadzenie na wzór WoW i innych gier MMORPG: setów, które po złączeniu wszystkich elementów dają dodatkowe plusy, jednak aby było to przydatne pozytywy powinny być znaczne a wszystkie elementy setów dostępne i równe pod względem etapu gry na którym byłyby wykorzystywane (a nie jak to dzisiaj jest z kompletem np. złotym lub demonicznym).

http://img19.imageshack.us/img19/5643/setx.png


2.2. Pływanie
Nie jest to właściwa propozycja, a jedynie krótka sugestia na późniejszy rozwój serwera.
Interesujące mogły by być zadanie w których wymaganie jest przepłynięcie pewnego odcinka rzeki/morza/jeziora. W oryginalnej tibii jest to ładnie użyte w questach: Waterfall Quest (http://tibia-wiki.net/wiki/Waterfall_Quest) i Troll Sabotage Quest (http://tibia-wiki.net/wiki/Troll_Sabotage_Quest).
Jedynym problemem jest niewiadoma czy w ogóle w grze zostanie dodany skrypt umożliwiający pływanie, jednak w przyszłości mogło by to zdecydowanie urozmaicić misje (pod żadnym pozorem nie chodzi mi o pływalnie i baseny jakie występują obecnie -.-).
http://images1.wikia.nocookie.net/tibia/en/images/8/80/Swimming.gif


2.3. Zwiedzanie terenów
Zawsze lubiłem odkrywać mapę, zwiedzać, podążać ku nieznanemu, każda dziura stanowiła zagadkę (no póki wszystkiego nie odkryłem ;p). Uwielbiam mieć pełną mapę bez czarnych pól.
Może stworzyć coś na kształt Ligi Odkrywców (http://tibia-wiki.net/wiki/Explorer_Society) , która dawałaby zadania polegające na zwiedzaniu/odkryciu czegoś. Np. wejście na szczyt góry, pod drodze trzeba by przejść przez jaskinie, skalne mosty, porozmawiać ze strażnikiem aby nas przepuścił przez bramę, przekupić/zastraszyć/wyperswadować/zabić lokalnego guru aby pozwolił wejść na święty szczyt, lub też zdobyć porost rosnący w najgłębszej jaskini na kontynencie w celu uratowania ze śmiertelnej choroby córki barona, po drodze przekopywać się przez tunele jeździć kolejką itp. W tym tylko że nie chodziłoby głównie o robienie określonego zadania ale bardziej na zwiedzaniu i odkrywaniu ścieżek. Kolejnym przykładem mógła by być misja w której celem jest zdobycie wszystkich najwyższych szczytów (coś jak korona ziemi, ośmiotysięczniki ;)) nagroda mogła by być jakaś symboliczna nagroda, na przykład narty śnieżne na ścianę do domku. Na dodatek takie zadania pokazałyby ciężką prace maperów oraz ich wspaniałe dzieła. ;)

http://www.mmwarszawa.pl/rep/meeting/2672.3.jpg
Coś w tym stylu ;)

2.4. Śmieci na mapie
Zawsze denerwowały mnie śmieci na mapie, zwłaszcza lezące w miejscach które nie są dostępne (ach ten porządek po update :rolleyes:). Jakiś loot w górach, zniszczone meble na dachach. Osobiście wolałbym jeśli by wrzucanie tam czegokolwiek było by nie możliwe lub przedmioty tam były by czyszczone co jakiś czas.

http://img196.imageshack.us/img196/1631/smiecinaszczycie.png


2.4.1 Puste pojemniki po eliksirach
Jedyne co denerwuje mnie bardziej od powyższego punktu to stosy, tysiące pustych butelek (frosty). Jedyne co może temu zaradzić to zmienić system napojów magicznych. Żeby ich picie nie wyglądało jak w Metinie, ale coś jak w WoW. Jedno wypicie i te kilkadziesiąt sekund przerwy. Poza tym można by urozmaicić trochę te napoje, dodając inne o nietypowych właściwościach.

http://img194.imageshack.us/img194/1725/viale.png


2.5. Alchemia
Jest to propozycja na dalszy rozwój serwera oraz odnosi się do powyższej. Zrodziła się w umyśle Irwina, dawno, dawno temu.
Dlaczego mamy magiczne napoje kupować w sklepie, czy ogromnie potężne eliksiry powinny być tak łatwo dostępne np. dający nieśmiertelność na kilka sekund? Czy nie bardziej interesujące byłoby zbieranie składników i przetwarzanie ich? Najbardziej pasowało by mi miażdżenie tłuczkiem korzeni rzadkich roślin występujących tylko na jedynej wyspie pośród rozszalałego morza które po zerwaniu obumierają po 3 dniach, dosypywanie prochów demonów żyjących w najstraszniejszych lochach, kiszenie powstałego wywaru w piwnicy mieszając podczas każdej pełni miesiąca 666 razy w lewo, śpiewając wspak Miserere Gregorio Allegriego oraz dodawanie innych praktycznie niezdobywanych ingrediencji co każdy nów księżyca, ale rozumiem, że to są marzenia nieżyciowe. Na potrzeby serwera można dodać tylko miksowanie kilku składników - średnio dostępnych - w kotle i wrzucanie go na ogień.
http://img35.imageshack.us/img35/6326/589pxalchemistslaborato.png


2.6. Ciała potworów
Wielokrotnie zdarzało mi się, że ciała zabitych przeze mnie potworów były zasypywanie śmieciami w celu uniemożliwienia mi zdobycia przedmiotów. Dobrym pomysłem byłoby zablokowanie ciała na powiedzmy 10 sekund czyli na tyle na ile mamy wyłączność na otwieranie zwłok.

2.7. Ulepszanie broni
Nie mam na myśli Metinowego ulepszania broni +1… +5… +9… ryzyko, 20% itp., ale niewielkie plusy będące nagrodami z zadań. Kiedy masz najlepszą broń i praktycznie rozwój ekwipunku się zakończył, aby dalej następował trzeba by wykona trudną misje u maga/kowala który ulepszył by naszą zbroje/broń. Niewielki plus do ataku czy też obrony +1/+2.

http://img169.imageshack.us/img169/9048/masywnyprzekutymieczxxd.png


2.8. Najazdy
Lepiej i ciekawiej wyglądało by kiedy potwory nie pojawiały się wewnątrz miasta ot tak, a najeżdżały. Gracze ustawiali by się pod murami, przed bramami i bronili miasta. Niestety o ile się nie mylę takie rozwiązanie jest skomplikowane technicznie :<.
Rozwinięciem pomysłu jest system, w którym potwory pojawiałyby się falami, dopóki gracze nie zabili by pewnego określonego generała/przywódcy, który oczywiście byłby chroniony itp.

2.9. Legendarne przedmioty
Powinny istnieć przedmioty o których się słyszało, że istnieją, można je zobaczyć gdzieś na mapie, może jest jeden/dwóch właścicieli ale nie można ich dostać. Nadaje to klimatu grze. Szukanie nieuchwytnego, setki stron tematów w których użytkownicy wyrażają skrajne opinie. Na dodatek podsycanie nadziei dodając w grze pewne zmianki o tych przedmiotach. Btw. Tarcza Scobla (pod żadnym pozorem Scobela ^^) nie brzmi aż tak głupio xd

3. Marketing i inne
3.1. PACC
Prosta propozycja dotycząca początku serwera, aby wyrównać szanse graczy niech przez pierwsze, powiedzmy 5 dni każdy posiada konto premiowe. Wyrównuje to szanse graczom którzy chcieliby je zakupić innym sposobem niż SMS do którego doliczana jest marża operatora i 22% VAT. Przelew bankowy to 1 dzień, przez pocztę, nawet 4 (Weekend ).

3.2 Mapa gry na stronie
Na stronie oficjalnej Altaronu nie dawać mapy prosto z MapEditora jak na przykład tutaj (http://www.ronots.com/images/torgonia.jpg) Tak przedstawiona mapa wygląda niechlujnie, widać niedokładnościami (czarne miejsca) i kontrastowymi obszarami (np. lawa styczna z wodą). Już lepszym pomysłem jest danie minimapy jako mapy świata. Osobiście wolałbym tylko mapę jakby namalowaną przez kartografa mieszkającego w stolicy, w grze, niedokładną bez szczegółów. Jedynie główne miasta i trakty.
Idyllą by był system "dorysowywania" terenów podczas pierwszych ich odwiedzin, dokupywania kawałków od kartografów w koloniach/miastach innych ras, nierealne :rolleyes:. Na tym forum zostało to wspomniane przez Tomka (https://forum.altaron.pl/member.php?u=49) tutaj (https://forum.altaron.pl/showthread.php?t=87).

3.3. Strona gry i fabuła
W mojej chorej wyobraźni powstał pomysł na połączenie wątków fabularnych ze stroną internetową. Dobrze by było jakbym fabuła się rozwijała, aby nie była statyczna. Wydarzenia ciągle szły do przodu, nie tylko w stylu "podróżnicy odkryli nowe tereny, została założona tam osada jednak zagrażają jej potwory z pobliskich wysp/podziemi" czy to nie jest zbyt oklepane? Może troszkę kreatywności? Na dodatek najważniejsze wydarzenia, nie tylko typowe "ewenty", dzieci kwiaty, prima aprilis, ale i właśnie rozwój fabuły był przesłanką do udziału bogów, np. spodziewana walna bitwa o przetrwanie kolonii, była widoczna w wypowiedziach NPC, podenerwowanie w głosie, zły humor, dodawanie dygresji w stylu "a i tak po co Ci to skoro wszystko się skończy niedługo". Ogłoszenia o ogólnej mobilizacji wojskowej na ścianach, hasła propagandowe, na stronie gry informacje podobne, a wreszcie walna rozprawa gdzie setka graczy razem z NPCami staje do walki...



Trudno coś wymyślić skoro nie wiesz co zostało już zrobione, a czego brakuje. Zwłaszcza kiedy postanowiono stworzyć coś zupełnie innego od tego co już istnieje. Wysyp właściwych propozycji nastanie po włączeniu serwera.

Tomek
18-10-09, 19:53
2.2
Misje z pływaniem dobre, ale do tego można by dodać, że co 5 sekund pieściły by nas węgorze czy coś xD zależnie od misji :P

rafibb2
18-10-09, 21:15
"2.6. Ciała potworów
Wielokrotnie zdarzało mi się, że ciała zabitych przeze mnie potworów były zasypywanie śmieciami w celu uniemożliwienia mi zdobycia przedmiotów. Dobrym pomysłem byłoby zablokowanie ciała na powiedzmy 10 sekund czyli na tyle na ile mamy wyłączność na otwieranie zwłok."

Taka blokada na 10 sekund już chyba jest w rl i dalej rzucają m-wallami i kradną loota :p
Może zmienić od podstaw "rozpakowywanie ciał" np. okno z przedmiotami, które wyloociliśmy będzie widoczne od momentu zabicia potwora do momentu, aż oddalimy się tak, żeby nie było widać ciała zabitego potwora. Gdy zabijemy większą ilość potworów to cały loot z nich wszystkich byłby znowu w jednym oknie. Blokada na 10 sekund może byż dalej i nikt nie kradnie loota :p
Takie trochę głupie, ale nie mogłem nic wymyślić :)

Bardzo dobre pomysły ;] trochę się napisałeś ^^

Obles
18-10-09, 21:36
1.1 tak
1.2 tak
1.3 tak
1.4 nie - Jeśli chcemy przekazać wiadomość, możemy równie dobrze wysłać listy. Nie psuło by to klimatu gry wręcz przeciwnie.
2.1 tak
2.2 tak
2.3 tak ale... - Zadania tego typu ok + coś w stylu WOW'a, czyli za odkrywanie terenu dostajemy exp.
2.4 nie - Pomyślmy, jeśli zamiast dead'ów leżały by części ekwipunku nie był by jeszcze większy syf? Co do wyrzucania itemków w niedostępne miejsca i ogólnie robienia syfu - jak dla mnie za takie coś mogły by być bany.
2.4.1 tak
2.5 tak
2.6 tak
2.7 tak
2.8 tak
2.9 tak
3.1 tak ale... Według mnie PACC powinno móc się kupować jak i za sms - powiedzmy 10zł za 7dni i przelewem bankowym 30zl - 3 miesiące. Niech nie będą to wysokie ceny. Lepsze małe na mniejszą ilość czasu a nie jak w Cipie najtańszy za 90zł...
3.2 tak, ale... - Powinno wyglądać to tak, że na początku mamy szkic mapy jak powiedziałeś, lecz z biegiem czasu za odkryte tereny dostajemy expa, a mapa nam się odkrywa czyż nie pięknie?
3.3 tak

Ogólnie o większości pomysłów, myślę nie jeden z Was marzył tylko albo nie wiedział jak to opisać, albo mu się nie chciało (Chociaż ja o nich zawsze marzyłem:p)
Według mnie jest tu kompletnie wszytko czego w real tibi nie ma a co powinno być!
Jeśli chociaż połowa tych pomysłów wprowadzona zostanie w życie CipSoft będzie miał poważną konkurencje!